DEADSOFTWARE

Reimplement mobs
authorfred-boy <fredboy@protonmail.com>
Sat, 21 Dec 2019 12:14:18 +0000 (19:14 +0700)
committerfred-boy <fredboy@protonmail.com>
Sat, 21 Dec 2019 12:14:18 +0000 (19:14 +0700)
android/build.gradle
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameInput.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GamePhysics.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameProc.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameRenderer.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/FallingGravel.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/FallingSand.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/Mob.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/Pig.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/Player.java [moved from core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/objects/Player.java with 98% similarity]
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/objects/Drop.java

index b8cfebe5ba54a0ea8532283c7840a3909f91543c..a5ed087df1b3458384d90a0ddf8b1bccd50ba73f 100644 (file)
@@ -24,7 +24,7 @@ android {
     }
     defaultConfig {
         applicationId "ru.deadsoftware.cavedroid"
-        minSdkVersion 14
+        minSdkVersion 24
         targetSdkVersion 29
         versionCode 10
         versionName "alpha0.4"
index 58d377885204430900497a5a5a5daf845e64b186..2fc38b7cb7bda064dd0935448d14bc027ac5404d 100644 (file)
@@ -36,13 +36,13 @@ public class GameInput {
     private void goUpwards() {
         if (checkSwim()) {
             GP.player.swim = true;
-        } else if (GP.player.canJump) {
-            GP.player.mov.add(0, -7);
-        } else if (!GP.player.flyMode && GP.player.gameMode == 1) {
-            GP.player.flyMode = true;
-            GP.player.mov.y = 0;
-        } else if (GP.player.flyMode) {
-            GP.player.mov.y = -GamePhysics.PL_SPEED;
+        } else if (GP.player.canJump()) {
+            GP.player.getMov().add(0, -7);
+        } else if (!GP.player.isFlyMode() && GP.player.gameMode == 1) {
+            GP.player.setFlyMode(true);
+            GP.player.getMov().y = 0;
+        } else if (GP.player.isFlyMode()) {
+            GP.player.getMov().y = -GamePhysics.PL_SPEED;
         }
     }
 
@@ -59,12 +59,12 @@ public class GameInput {
         if (GP.controlMode == ControlMode.WALK || !CaveGame.TOUCH) {
             switch (keycode) {
                 case Input.Keys.A:
-                    GP.player.mov.x = -GamePhysics.PL_SPEED;
+                    GP.player.getMov().x = -GamePhysics.PL_SPEED;
                     GP.player.setDir(Mob.LEFT);
                     if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) GP.player.swim = true;
                     break;
                 case Input.Keys.D:
-                    GP.player.mov.x = GamePhysics.PL_SPEED;
+                    GP.player.getMov().x = GamePhysics.PL_SPEED;
                     GP.player.setDir(Mob.RIGHT);
                     if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) GP.player.swim = true;
                     break;
@@ -74,7 +74,7 @@ public class GameInput {
                     break;
                 case Input.Keys.S:
                 case Input.Keys.CONTROL_LEFT:
-                    GP.player.mov.y = GamePhysics.PL_SPEED;
+                    GP.player.getMov().y = GamePhysics.PL_SPEED;
                     break;
             }
         } else {
@@ -108,7 +108,7 @@ public class GameInput {
         }
 
         if (GP.controlMode == ControlMode.CURSOR) {
-            if (curX * 16 + 8 < GP.player.pos.x + GP.player.getWidth() / 2) {
+            if (curX * 16 + 8 < GP.player.getX() + GP.player.getWidth() / 2) {
                 GP.player.setDir(Mob.LEFT);
             } else {
                 GP.player.setDir(Mob.RIGHT);
@@ -275,7 +275,7 @@ public class GameInput {
         switch (keycode) {
             case Input.Keys.A:
             case Input.Keys.D:
-                GP.player.mov.x = 0;
+                GP.player.getMov().x = 0;
                 if (CaveGame.TOUCH && GP.player.swim) GP.player.swim = false;
                 break;
 
@@ -283,7 +283,7 @@ public class GameInput {
             case Input.Keys.S:
             case Input.Keys.SPACE:
             case Input.Keys.CONTROL_LEFT:
-                if (GP.player.flyMode) GP.player.mov.y = 0;
+                if (GP.player.isFlyMode()) GP.player.getMov().y = 0;
                 if (GP.player.swim) GP.player.swim = false;
                 break;
         }
index 7e12e53d375160d5285427b7985116c174190f5d..2d2e4a444563ebdf6997948021164484722e2766 100644 (file)
@@ -7,7 +7,7 @@ import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.CaveGame;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.Mob;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects.Drop;
-import ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects.Player;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.Player;
 
 import java.util.Iterator;
 
@@ -17,7 +17,7 @@ class GamePhysics {
 
     static final int PL_SPEED = 2;
 
-    private final Vector2 gravity  = new Vector2(0, .9f);
+    private final Vector2 gravity = new Vector2(0, .9f);
 
     private boolean checkJump(Rectangle rect, int dir) {
         int bl;
@@ -77,90 +77,90 @@ class GamePhysics {
 
     private void mobXColl(Mob mob) {
         if (checkColl(mob.getRect())) {
-            if (mob.canJump && !mob.flyMode) {
-                mob.pos.y -= 8;
+            if (mob.canJump() && !mob.isFlyMode()) {
+                mob.getPos().y -= 8;
             }
             if (checkColl(mob.getRect())) {
-                if (mob.canJump && !mob.flyMode) mob.pos.y += 8;
+                if (mob.canJump() && !mob.isFlyMode()) mob.getPos().y += 8;
                 int d = 0;
-                if (mob.mov.x < 0) d = 1;
-                else if (mob.mov.x > 0) d = -1;
-                mob.pos.x = MathUtils.round(mob.pos.x);
-                while (checkColl(mob.getRect())) mob.pos.x += d;
-                if (mob.canJump) mob.changeDir();
+                if (mob.getMov().x < 0) d = 1;
+                else if (mob.getMov().x > 0) d = -1;
+                mob.getPos().x = MathUtils.round(mob.getX());
+                while (checkColl(mob.getRect())) mob.getPos().x += d;
+                if (mob.canJump()) mob.changeDir();
             }
         }
-        if (mob.pos.x + mob.getWidth() / 2 < 0) mob.pos.x += GP.world.getWidthPx();
-        if (mob.pos.x + mob.getWidth() / 2 > GP.world.getWidthPx()) mob.pos.x -= GP.world.getWidthPx();
+        if (mob.getX() + mob.getWidth() / 2 < 0) mob.getPos().x += GP.world.getWidthPx();
+        if (mob.getX() + mob.getWidth() / 2 > GP.world.getWidthPx()) mob.getPos().x -= GP.world.getWidthPx();
     }
 
     private void mobYColl(Mob mob) {
         if (checkColl(mob.getRect())) {
             int d = -1;
-            if (mob.mov.y < 0) d = 1;
+            if (mob.getMov().y < 0) d = 1;
             if (d == -1) {
-                mob.canJump = true;
-                mob.flyMode = false;
+                mob.setCanJump(true);
+                mob.setFlyMode(false);
             }
-            mob.pos.y = MathUtils.round(mob.pos.y);
-            while (checkColl(mob.getRect())) mob.pos.y += d;
-            mob.mov.y = 0;
+            mob.getPos().y = MathUtils.round(mob.getY());
+            while (checkColl(mob.getRect())) mob.getPos().y += d;
+            mob.getMov().y = 0;
             if (mob.getType() > 0) {
                 GP.world.setForeMap(mob.getMapX(), mob.getMiddleMapY(), mob.getType());
                 mob.kill();
             }
         } else {
-            mob.canJump = false;
+            mob.setCanJump(false);
         }
-        if (mob.pos.y > GP.world.getHeightPx()) {
+        if (mob.getY() > GP.world.getHeightPx()) {
             mob.kill();
         }
     }
 
     private void playerPhy(Player pl) {
-        pl.pos.y += pl.mov.y;
+        pl.getPos().y += pl.getMov().y;
         mobYColl(pl);
         if (pl.isDead()) return;
 
         if (GameItems.isFluid(getBlock(pl.getRect()))) {
-            if (CaveGame.TOUCH && pl.mov.x != 0 && !pl.swim && !pl.flyMode) pl.swim = true;
+            if (CaveGame.TOUCH && pl.getMov().x != 0 && !pl.swim && !pl.isFlyMode()) pl.swim = true;
             if (!pl.swim) {
-                if (!pl.flyMode && pl.mov.y < 4.5f) pl.mov.add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
-                if (!pl.flyMode && pl.mov.y > 4.5f) pl.mov.add(0, -1f);
+                if (!pl.isFlyMode() && pl.getMov().y < 4.5f) pl.getMov().add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
+                if (!pl.isFlyMode() && pl.getMov().y > 4.5f) pl.getMov().add(0, -1f);
             } else {
-                pl.mov.add(0, -.5f);
-                if (pl.mov.y < -3) pl.mov.y = -3;
+                pl.getMov().add(0, -.5f);
+                if (pl.getMov().y < -3) pl.getMov().y = -3;
             }
         } else {
-            if (!pl.flyMode && pl.mov.y < 18) pl.mov.add(gravity);
+            if (!pl.isFlyMode() && pl.getMov().y < 18) pl.getMov().add(gravity);
         }
 
-        pl.pos.x += pl.mov.x * (pl.flyMode ? 1.5f : 1) * (GameItems.isFluid(getBlock(pl.getRect())) && !pl.flyMode ? .8f : 1);
+        pl.getPos().x += pl.getMov().x * (pl.isFlyMode() ? 1.5f : 1) * (GameItems.isFluid(getBlock(pl.getRect())) && !pl.isFlyMode() ? .8f : 1);
         mobXColl(pl);
 
-        if (CaveGame.TOUCH && checkJump(pl.getRect(), pl.getDirection()) && !pl.flyMode && pl.canJump && pl.mov.x != 0) {
-            pl.mov.add(0, -8);
-            pl.canJump = false;
+        if (CaveGame.TOUCH && checkJump(pl.getRect(), pl.getDirection()) && !pl.isFlyMode() && pl.canJump() && pl.getMov().x != 0) {
+            pl.getMov().add(0, -8);
+            pl.setCanJump(false);
         }
     }
 
     private void mobPhy(Mob mob) {
-        mob.pos.y += mob.mov.y;
+        mob.getPos().y += mob.getMov().y;
         mobYColl(mob);
         if (mob.isDead()) return;
 
         if (mob.getType() == 0 && GameItems.isFluid(getBlock(mob.getRect()))) {
-            if (mob.mov.y > 9) mob.mov.add(0, -.9f);
-            mob.mov.add(0, -.5f);
-            if (mob.mov.y < -3) mob.mov.y = -3;
-        } else if (!mob.flyMode && mob.mov.y < 18) mob.mov.add(gravity);
+            if (mob.getMov().y > 9) mob.getMov().add(0, -.9f);
+            mob.getMov().add(0, -.5f);
+            if (mob.getMov().y < -3) mob.getMov().y = -3;
+        } else if (!mob.isFlyMode() && mob.getMov().y < 18) mob.getMov().add(gravity);
 
-        mob.pos.x += mob.mov.x;
+        mob.getPos().x += mob.getMov().x;
         mobXColl(mob);
 
-        if (checkJump(mob.getRect(), mob.getDirection()) && mob.canJump && mob.mov.x != 0) {
-            mob.mov.add(0, -8);
-            mob.canJump = false;
+        if (checkJump(mob.getRect(), mob.getDirection()) && mob.canJump() && mob.getMov().x != 0) {
+            mob.getMov().add(0, -8);
+            mob.setCanJump(false);
         }
     }
 
@@ -183,8 +183,8 @@ class GamePhysics {
         if (GP.player.isDead()) GP.player.respawn();
 
         GP.renderer.setCamPos(
-                GP.player.pos.x + GP.player.getWidth() / 2 - GP.renderer.getWidth() / 2,
-                GP.player.pos.y + GP.player.getHeight() / 2 - GP.renderer.getHeight() / 2);
+                GP.player.getPos().x + GP.player.getWidth() / 2 - GP.renderer.getWidth() / 2,
+                GP.player.getPos().y + GP.player.getHeight() / 2 - GP.renderer.getHeight() / 2);
     }
 
 }
index 245f0dc5d1d322728e6bf1810ea6986a561916ff..346d9c1ea1c82c1451803e69bbc574271e826b35 100644 (file)
@@ -7,7 +7,7 @@ import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.FallingGravel;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.FallingSand;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.Mob;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects.Drop;
-import ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects.Player;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.Player;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.misc.ControlMode;
 
 import java.io.Serializable;
index 1f1858989ac0284644b0e725d2d3f433c4bf36fd..e6ead52d5c2f25a8aee5572740c07d95646d09da 100644 (file)
@@ -9,13 +9,14 @@ import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.CaveGame;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.Mob;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.Pig;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects.Drop;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.misc.ControlMode;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Renderer;
 
 import static ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen.GP;
-import static ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets.guiMap;
-import static ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets.textureRegions;
+import static ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets.*;
 
 public class GameRenderer extends Renderer {
 
@@ -36,7 +37,8 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         if (GP.input.getBlockDamage() > 0) {
             int index = 10 * GP.input.getBlockDamage() / GameItems.getBlock(bl).getHp();
             String key = "break_" + index;
-            spriter.draw(textureRegions.get(key), GP.input.getCurX() * 16 - getCamX(), GP.input.getCurY() * 16 - getCamY());
+            spriter.draw(textureRegions.get(key), GP.input.getCurX() * 16 - getCamX(),
+                    GP.input.getCurY() * 16 - getCamY());
         }
     }
 
@@ -88,17 +90,9 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
     }
 
     private void drawMob(Mob mob) {
-        float mobDrawX = mob.pos.x - getCamX();
-        float mobDrawY = mob.pos.y - getCamY();
-
-        if (mobDrawX + mob.getWidth() - GP.world.getWidthPx() >= 0 && mobDrawX - GP.world.getWidthPx() <= getWidth())
-            mob.draw(spriter, mobDrawX - GP.world.getWidthPx(), mobDrawY);
-
-        if (mobDrawX + mob.getWidth() >= 0 && mobDrawX <= getWidth())
-            mob.draw(spriter, mobDrawX, mobDrawY);
-
-        if (mobDrawX + mob.getWidth() + GP.world.getWidthPx() >= 0 && mobDrawX + GP.world.getWidthPx() <= getWidth())
-            mob.draw(spriter, mobDrawX + GP.world.getWidthPx(), mobDrawY);
+        float mobDrawX = mob.getX() - getCamX();
+        float mobDrawY = mob.getY() - getCamY();
+        mob.draw(spriter, mobDrawX, mobDrawY);
     }
 
     private void drawDrop(Drop drop) {
@@ -181,9 +175,9 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
 
     private void drawGamePlay() {
         drawWorld(true);
-        GP.player.draw(spriter, GP.player.pos.x - getCamX() - 2, GP.player.pos.y - getCamY());
-        for (Mob mob : GP.mobs) drawMob(mob);
-        for (Drop drop : GP.drops) drawDrop(drop);
+        GP.player.draw(spriter, GP.player.getX() - getCamX() - 2, GP.player.getY() - getCamY());
+        GP.mobs.forEach(this::drawMob);
+        GP.drops.forEach(this::drawDrop);
         drawWorld(false);
         drawGUI();
     }
@@ -231,7 +225,7 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
                 }
             }
             shaper.setColor(Color.OLIVE);
-            shaper.rect(GP.player.pos.x / 16, GP.player.pos.y / 16 - 128, 1, 2);
+            shaper.rect(GP.player.getMapX(), GP.player.getUpperMapY() - 128, 1, 2);
             shaper.end();
             //=================
         }
@@ -239,8 +233,8 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         if (GameScreen.SHOW_DEBUG) {
             spriter.begin();
             drawString("FPS: " + GameScreen.FPS, 0, 0);
-            drawString("X: " + (int) (GP.player.pos.x / 16), 0, 10);
-            drawString("Y: " + (int) (GP.player.pos.y / 16), 0, 20);
+            drawString("X: " + GP.player.getMapX(), 0, 10);
+            drawString("Y: " + GP.player.getUpperMapY() / 16, 0, 20);
             drawString("CurX: " + GP.input.getCurX(), 0, 30);
             drawString("CurY: " + GP.input.getCurY(), 0, 40);
             drawString("Mobs: " + GP.mobs.size(), 0, 50);
index 7b23d4d619b785177c7bbbe2c25453aaadd7d022..850f8dd073823f4678d05eb61850765050b9185d 100644 (file)
@@ -2,6 +2,7 @@ package ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs;
 
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
+import org.jetbrains.annotations.NotNull;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets;
 
 /**
@@ -29,7 +30,7 @@ public class FallingGravel extends Mob {
     }
 
     @Override
-    public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
+    public void draw(@NotNull SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
         spriteBatch.draw(Assets.gravelSprite, x, y);
     }
 
index ac20ffb9bd82574ffbc4692b661c550f05fa81f8..d193dcfa52d5c4569d21d4816ea35c2d5d72bfe0 100644 (file)
@@ -2,6 +2,7 @@ package ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs;
 
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
+import org.jetbrains.annotations.NotNull;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets;
 
 /**
@@ -29,7 +30,7 @@ public class FallingSand extends Mob {
     }
 
     @Override
-    public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
+    public void draw(@NotNull SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
         spriteBatch.draw(Assets.sandSprite, x, y);
     }
 
index 32c63cc26514d674c777f6f5a777104c68508fe4..716c3df07f44dc8e45b06c048716fc721fedeb52 100644 (file)
@@ -1,6 +1,7 @@
 package ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs;
 
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
+import com.badlogic.gdx.math.MathUtils;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
 
@@ -18,15 +19,18 @@ public abstract class Mob implements Serializable {
     private final float height;
     private int dir;
 
-    public boolean flyMode;
-    public final Vector2 pos;
-    public Vector2 mov;
+    protected final Vector2 pos;
+    protected Vector2 mov;
 
     private boolean dead;
 
+    private boolean canJump, flyMode;
     protected int animDelta = 6;
-    public boolean canJump;
-    int anim;
+    protected int anim;
+
+    protected static int randomDir() {
+        return MathUtils.random(1);
+    }
 
     /**
      *
@@ -43,7 +47,6 @@ public abstract class Mob implements Serializable {
         this.width = width;
         this.height = height;
         canJump = false;
-        flyMode = false;
         dead = false;
         this.dir = dir;
     }
@@ -115,6 +118,10 @@ public abstract class Mob implements Serializable {
         return dead;
     }
 
+    public int getAnim() {
+        return anim;
+    }
+
     /**
      * Set's mob's dead variable to true and nothing else. It doesn't delete the mob.
      */
@@ -130,12 +137,44 @@ public abstract class Mob implements Serializable {
         return new Rectangle(pos.x, pos.y, getWidth(), getHeight());
     }
 
-    public abstract void ai();
+    public Vector2 getPos() {
+        return pos;
+    }
 
-    public abstract void changeDir();
+    public Vector2 getMov() {
+        return mov;
+    }
+
+    public float getX() {
+        return pos.x;
+    }
+
+    public float getY() {
+        return pos.y;
+    }
+
+    public boolean canJump() {
+        return canJump;
+    }
+
+    public void setCanJump(boolean canJump) {
+        this.canJump = canJump;
+    }
+
+    public boolean isFlyMode() {
+        return flyMode;
+    }
+
+    public void setFlyMode(boolean flyMode) {
+        this.flyMode = flyMode;
+    }
 
     public abstract void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y);
 
+    public abstract void ai();
+
+    public abstract void changeDir();
+
     /**
      *
      * @return 0 - if regular mob. <br>
index e36da71cdb37d855235287fe8c00a9ac6a4799d7..ecc93978ff0bf6e0db87bf0beeec4d526c0bbbac 100644 (file)
@@ -5,10 +5,13 @@ import com.badlogic.gdx.math.MathUtils;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets;
 
+import static ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen.GP;
+import static ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets.pigSprite;
+
 public class Pig extends Mob {
 
     public Pig(float x, float y) {
-        super(x, y, 25, 18, MathUtils.random(1));
+        super(x, y, 25, 18, Mob.randomDir());
         mov = new Vector2(looksLeft() ? -1 : 1, 0);
     }
 
@@ -32,27 +35,32 @@ public class Pig extends Mob {
         }
     }
 
+    @Override
+    public int getType() {
+        return 0;
+    }
+
     @Override
     public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
-        Assets.pigSprite[0][1].setRotation(anim);
-        Assets.pigSprite[1][1].setRotation(-anim);
+        if (x + getWidth() - GP.world.getWidthPx() >= 0 && x - GP.world.getWidthPx() <= getWidth()) {
+            x -= GP.world.getWidthPx();
+        } else if (x + getWidth() + GP.world.getWidthPx() >= 0 && x + GP.world.getWidthPx() <= getWidth()) {
+            x += GP.world.getWidthPx();
+        }
+
+        pigSprite[0][1].setRotation(getAnim());
+        pigSprite[1][1].setRotation(-getAnim());
         //back legs
-        Assets.pigSprite[1][1].setPosition(x - 4 + (9 - getDirection() * 9), y + 6);
-        Assets.pigSprite[1][1].draw(spriteBatch);
-        Assets.pigSprite[1][1].setPosition(x + 17 - (9 * getDirection()), y + 6);
-        Assets.pigSprite[1][1].draw(spriteBatch);
+        pigSprite[1][1].setPosition(x - 4 + (9 - getDirection() * 9), y + 6);
+        pigSprite[1][1].draw(spriteBatch);
+        pigSprite[1][1].setPosition(x + 17 - (9 * getDirection()), y + 6);
+        pigSprite[1][1].draw(spriteBatch);
         //front legs
-        Assets.pigSprite[0][1].setPosition(x - 4 + (9 - getDirection() * 9), y + 6);
-        Assets.pigSprite[0][1].draw(spriteBatch);
-        Assets.pigSprite[0][1].setPosition(x + 17 - (9 * getDirection()), y + 6);
-        Assets.pigSprite[0][1].draw(spriteBatch);
+        pigSprite[0][1].setPosition(x - 4 + (9 - getDirection() * 9), y + 6);
+        pigSprite[0][1].draw(spriteBatch);
+        pigSprite[0][1].setPosition(x + 17 - (9 * getDirection()), y + 6);
+        pigSprite[0][1].draw(spriteBatch);
         //head & body
         spriteBatch.draw(Assets.pigSprite[getDirection()][0], x, y);
     }
-
-    @Override
-    public int getType() {
-        return 0;
-    }
-
 }
similarity index 98%
rename from core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/objects/Player.java
rename to core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/Player.java
index 11863b7c7122aa794d3d7a2714ce3347e16c79f1..df4e0c961a14ebce095b16456602bf896561b8ad 100644 (file)
@@ -1,4 +1,4 @@
-package ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects;
+package ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs;
 
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
index cda629d963bb8a103105978d7f57f998c7d0c48f..44822b19b34127d620fbd82fdb778b8d3891d318 100644 (file)
@@ -3,6 +3,7 @@ package ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects;
 import com.badlogic.gdx.math.Intersector;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.game.mobs.Player;
 
 import java.io.Serializable;
 
@@ -22,20 +23,31 @@ public class Drop implements Serializable {
     }
 
     public int closeToPlayer() {
-        boolean c1 = Intersector.overlaps(new Rectangle(GP.player.pos.x - 16, GP.player.pos.y - 16, GP.player.getWidth() + 32, GP.player.getHeight() + 32), getRect());
-        boolean c2 = Intersector.overlaps(new Rectangle((GP.player.pos.x + GP.world.getWidthPx()) - 16, GP.player.pos.y - 16, GP.player.getWidth() + 32, GP.player.getHeight() + 32), getRect());
-        boolean c3 = Intersector.overlaps(new Rectangle((GP.player.pos.x - GP.world.getWidthPx()) - 16, GP.player.pos.y - 16, GP.player.getWidth() + 32, GP.player.getHeight() + 32), getRect());
-        if (c1) return 1;
-        if (c2) return 2;
-        if (c3) return 3;
+        boolean[] c = new boolean[3];
+
+        c[0] = Intersector.overlaps(new Rectangle(GP.player.getX() - 16,
+                        GP.player.getY() - 16, GP.player.getWidth() + 32, GP.player.getHeight() + 32),
+                getRect());
+        c[1] = Intersector.overlaps(new Rectangle((GP.player.getX() + GP.world.getWidthPx()) - 16,
+                        GP.player.getY() - 16, GP.player.getWidth() + 32, GP.player.getHeight() + 32),
+                getRect());
+        c[2] = Intersector.overlaps(new Rectangle((GP.player.getX() - GP.world.getWidthPx()) - 16,
+                        GP.player.getY() - 16, GP.player.getWidth() + 32, GP.player.getHeight() + 32),
+                getRect());
+
+        for (int i = 0; i < 3; i++) {
+            if (c[i]) {
+                return i + 1;
+            }
+        }
         return 0;
     }
 
     public void moveToPlayer() {
         int ctp = closeToPlayer();
         if (ctp > 0) {
-            float px = GP.player.pos.x;
-            float py = GP.player.pos.y;
+            float px = GP.player.getX();
+            float py = GP.player.getY();
             switch (ctp) {
                 case 2:
                     px += GP.world.getWidthPx();
@@ -45,15 +57,31 @@ public class Drop implements Serializable {
                     break;
             }
             float dx = 0, dy = 0;
-            if (px + GP.player.getWidth() < pos.x + 4) dx = -.5f;
-            else if (px > pos.x + 4) dx = .5f;
-            if (py + GP.player.getHeight() < pos.y + 4) dy = -.5f;
-            else if (py > pos.y + 4) dy = .5f;
+            if (px + GP.player.getWidth() < pos.x + 4) {
+                dx = -.5f;
+            } else if (px > pos.x + 4) {
+                dx = .5f;
+            }
+
+            if (py + GP.player.getHeight() < pos.y + 4) {
+                dy = -.5f;
+            } else if (py > pos.y + 4) {
+                dy = .5f;
+            }
+
             move.add(dx, dy);
-            if (move.x > 2) move.x = 1;
-            if (move.x < -2) move.x = -1;
-            if (move.y > 2) move.y = 1;
-            if (move.y < -2) move.y = -1;
+
+            if (move.x > 2) {
+                move.x = 1;
+            } else if (move.x < -2) {
+                move.x = -1;
+            }
+
+            if (move.y > 2) {
+                move.y = 1;
+            } else if (move.y < -2) {
+                move.y = -1;
+            }
         }
     }