DEADSOFTWARE

Fix codestyle
authorfred-boy <fredboy@protonmail.com>
Mon, 23 Dec 2019 08:37:41 +0000 (15:37 +0700)
committerfred-boy <fredboy@protonmail.com>
Mon, 23 Dec 2019 08:44:44 +0000 (15:44 +0700)
22 files changed:
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameFluidsThread.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameInput.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameItems.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GamePhysics.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameProc.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameRenderer.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameSaver.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameWorld.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/WorldGen.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/FallingGravel.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/FallingSand.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/Mob.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/Player.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/objects/Block.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/objects/Item.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/menu/objects/Button.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/menu/submenus/Menu.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/menu/submenus/MenuMain.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/menu/submenus/MenuNewGame.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/misc/Assets.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/misc/InputHandlerGame.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/misc/Renderer.java

index 1f0302c93e578dc7ab830446c42f2221f5a428a9..d069a4058b171a259f57ab6e8a0de86266424c5b 100644 (file)
@@ -34,7 +34,9 @@ class GameFluidsThread extends Thread {
 
     private int getNextBlockStateId(int id) {
         int nextState = getNextBlockState(id);
-        if (nextState == -1) return 0;
+        if (nextState == -1) {
+            return 0;
+        }
         if (isWater(id)) {
             return WATER_IDS[nextState];
         }
@@ -100,8 +102,12 @@ class GameFluidsThread extends Thread {
     }
 
     private void updateFluids(int x, int y) {
-        if (!isFluid(id(x, y))) return;
-        if (drainFluid(x, y)) return;
+        if (!isFluid(id(x, y))) {
+            return;
+        }
+        if (drainFluid(x, y)) {
+            return;
+        }
         flowFluid(x, y);
     }
 
index 379f9301b782a07aa4eba9398093c3394338a2f8..bef9b558bb2471f848033ddd884f1834c4cdd9b0 100644 (file)
@@ -61,12 +61,16 @@ public class GameInput {
                 case Input.Keys.A:
                     GP.player.getMove().x = -GamePhysics.PL_SPEED;
                     GP.player.setDir(Mob.Direction.LEFT);
-                    if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) GP.player.swim = true;
+                    if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) {
+                        GP.player.swim = true;
+                    }
                     break;
                 case Input.Keys.D:
                     GP.player.getMove().x = GamePhysics.PL_SPEED;
                     GP.player.setDir(Mob.Direction.RIGHT);
-                    if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) GP.player.swim = true;
+                    if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) {
+                        GP.player.swim = true;
+                    }
                     break;
                 case Input.Keys.W:
                 case Input.Keys.SPACE:
@@ -130,9 +134,14 @@ public class GameInput {
                 curX += GP.player.looksLeft() ? 1 : -1;
             }
         } else if (!CaveGame.TOUCH) {
-            curX = (int) (Gdx.input.getX() * (GP.renderer.getWidth() / GameScreen.getWidth()) + GP.renderer.getCamX()) / 16;
-            curY = (int) (Gdx.input.getY() * (GP.renderer.getHeight() / GameScreen.getHeight()) + GP.renderer.getCamY()) / 16;
-            if (curX < 0) curX--;
+            curX = (int) (Gdx.input.getX() * (GP.renderer.getWidth() /
+                    GameScreen.getWidth()) + GP.renderer.getCamX()) / 16;
+
+            curY = (int) (Gdx.input.getY() * (GP.renderer.getHeight() /
+                    GameScreen.getHeight()) + GP.renderer.getCamY()) / 16;
+            if (curX < 0) {
+                curX--;
+            }
         }
 
         if (pastX != curX || pastY != curY) {
@@ -276,15 +285,21 @@ public class GameInput {
             case Input.Keys.A:
             case Input.Keys.D:
                 GP.player.getMove().x = 0;
-                if (CaveGame.TOUCH && GP.player.swim) GP.player.swim = false;
+                if (CaveGame.TOUCH && GP.player.swim) {
+                    GP.player.swim = false;
+                }
                 break;
 
             case Input.Keys.W:
             case Input.Keys.S:
             case Input.Keys.SPACE:
             case Input.Keys.CONTROL_LEFT:
-                if (GP.player.isFlyMode()) GP.player.getMove().y = 0;
-                if (GP.player.swim) GP.player.swim = false;
+                if (GP.player.isFlyMode()) {
+                    GP.player.getMove().y = 0;
+                }
+                if (GP.player.swim) {
+                    GP.player.swim = false;
+                }
                 break;
         }
     }
@@ -309,7 +324,9 @@ public class GameInput {
                 int ix = (int) (screenX - (GP.renderer.getWidth() / 2 - creative.getRegionWidth() / 2 + 8)) / 18;
                 int iy = (int) (screenY - (GP.renderer.getHeight() / 2 - creative.getRegionHeight() / 2 + 18)) / 18;
                 int item = creativeScroll * 8 + (ix + iy * 8);
-                if (ix >= 8 || ix < 0 || iy < 0 || iy >= 5) item = -1;
+                if (ix >= 8 || ix < 0 || iy < 0 || iy >= 5) {
+                    item = -1;
+                }
                 if (item >= 0 && item < GameItems.getItemsSize()) {
                     System.arraycopy(GP.player.inventory, 0, GP.player.inventory, 1, 8);
                     GP.player.inventory[0] = item;
@@ -336,9 +353,12 @@ public class GameInput {
                 creativeScroll -= (screenY - touchDownY) / 16;
                 touchDownX = screenX;
                 touchDownY = screenY;
-                if (creativeScroll < 0) creativeScroll = 0;
-                if (creativeScroll > GameProc.MAX_CREATIVE_SCROLL)
+                if (creativeScroll < 0) {
+                    creativeScroll = 0;
+                }
+                if (creativeScroll > GameProc.MAX_CREATIVE_SCROLL) {
                     creativeScroll = GameProc.MAX_CREATIVE_SCROLL;
+                }
             }
         }
     }
@@ -347,14 +367,21 @@ public class GameInput {
         switch (CaveGame.GAME_STATE) {
             case PLAY:
                 GP.player.slot += amount;
-                if (GP.player.slot < 0) GP.player.slot = 8;
-                if (GP.player.slot > 8) GP.player.slot = 0;
+                if (GP.player.slot < 0) {
+                    GP.player.slot = 8;
+                }
+                if (GP.player.slot > 8) {
+                    GP.player.slot = 0;
+                }
                 break;
             case CREATIVE_INV:
                 creativeScroll += amount;
-                if (creativeScroll < 0) creativeScroll = 0;
-                if (creativeScroll > GameProc.MAX_CREATIVE_SCROLL)
+                if (creativeScroll < 0) {
+                    creativeScroll = 0;
+                }
+                if (creativeScroll > GameProc.MAX_CREATIVE_SCROLL) {
                     creativeScroll = GameProc.MAX_CREATIVE_SCROLL;
+                }
                 break;
         }
     }
index b6f84ecd42be2c7f20ee76e654e6088c67e14cdb..625938fd5fb76c07ce2cd1c56b24deca3cbe640c 100644 (file)
@@ -90,8 +90,11 @@ public class GameItems {
     }
 
     static Sprite getItemTex(int id) {
-        if (items.getValueAt(id).getType().equals("block")) return getBlockTex(id);
-        else return getItem(id).getTex();
+        if (items.getValueAt(id).getType().equals("block")) {
+            return getBlockTex(id);
+        } else {
+            return getItem(id).getTex();
+        }
     }
 
     public static void load() {
index 8ebb260cb8c3d39c227de71339babd835e7f910b..d753b668bc969e6410ba801fe173a594e0d510a7 100644 (file)
@@ -194,7 +194,9 @@ class GamePhysics {
             }
         }
 
-        player.x += player.getMove().x * (player.isFlyMode() ? 1.5f : 1) * (GameItems.isFluid(getBlock(player)) && !player.isFlyMode() ? .8f : 1);
+        player.x += player.getMove().x * (player.isFlyMode() ? 1.5f : 1) *
+                (GameItems.isFluid(getBlock(player)) && !player.isFlyMode() ? .8f : 1);
+
         mobXColl(player);
 
         if (CaveGame.TOUCH && !player.isFlyMode() && player.canJump() && player.getMove().x != 0 && checkJump(player)) {
index ff6d1740534b89923916c4a91c1307fbcba96646..afd91343eeda6c06ce04cd02c0a3c4ed68830956 100644 (file)
@@ -23,22 +23,15 @@ public class GameProc implements Serializable, Disposable {
 
     static boolean DO_UPD = false;
     static int UPD_X = -1, UPD_Y = -1;
-
-    private transient GameFluidsThread fluidThread;
+    public final Player player;
+    public final LinkedList<Mob> mobs;
+    final LinkedList<Drop> drops;
     public transient GameWorld world;
     public transient GameRenderer renderer;
     public transient GameInput input;
-    transient GamePhysics physics;
-
     public ControlMode controlMode;
-    public final Player player;
-    public final LinkedList<Mob> mobs;
-    final LinkedList<Drop> drops;
-
-    public void resetRenderer() {
-        int scale = CaveGame.TOUCH ? 320 : 480;
-        renderer = new GameRenderer(scale, scale * GameScreen.getHeight() / GameScreen.getWidth());
-    }
+    transient GamePhysics physics;
+    private transient GameFluidsThread fluidThread;
 
     public GameProc(int gameMode) {
         world = new GameWorld(WORLD_WIDTH, WORLD_HEIGHT);
@@ -52,6 +45,11 @@ public class GameProc implements Serializable, Disposable {
         startFluidThread();
     }
 
+    public void resetRenderer() {
+        int scale = CaveGame.TOUCH ? 320 : 480;
+        renderer = new GameRenderer(scale, scale * GameScreen.getHeight() / GameScreen.getWidth());
+    }
+
     private void startFluidThread() {
         fluidThread = new GameFluidsThread();
         fluidThread.start();
@@ -104,7 +102,9 @@ public class GameProc implements Serializable, Disposable {
         physics.update();
         input.update();
         blockUpdater();
-        if (fluidThread == null || !fluidThread.isAlive()) startFluidThread();
+        if (fluidThread == null || !fluidThread.isAlive()) {
+            startFluidThread();
+        }
     }
 
     @Override
index 28e93bb743438aaa45c49b511bfccc2f1d60a498..76d806f40f4c8ef977b8cac409819b22f9cde1ad 100644 (file)
@@ -46,14 +46,16 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
             if ((!GP.world.hasForeAt(x, y) || GP.world.getForeMapBlock(x, y).isTransparent())
                     && GP.world.hasBackAt(x, y)) {
                 spriter.draw(GP.world.getBackMapBlock(x, y).getTex(), drawX(x), drawY(y));
-                if (!GP.world.hasForeAt(x, y) && x == GP.input.getCurX() && y == GP.input.getCurY())
+                if (!GP.world.hasForeAt(x, y) && x == GP.input.getCurX() && y == GP.input.getCurY()) {
                     drawWreck(GP.world.getBackMap(GP.input.getCurX(), GP.input.getCurY()));
+                }
             }
         }
         if (GP.world.hasForeAt(x, y) && GP.world.getForeMapBlock(x, y).isBackground() == drawBG) {
             spriter.draw(GP.world.getForeMapBlock(x, y).getTex(), drawX(x), drawY(y));
-            if (x == GP.input.getCurX() && y == GP.input.getCurY())
+            if (x == GP.input.getCurX() && y == GP.input.getCurY()) {
                 drawWreck(GP.world.getForeMap(GP.input.getCurX(), GP.input.getCurY()));
+            }
         }
     }
 
@@ -62,8 +64,12 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         int minY = (int) (getCamY() / 16) - 1;
         int maxX = (int) ((getCamX() + getWidth()) / 16) + 1;
         int maxY = (int) ((getCamY() + getHeight()) / 16) + 1;
-        if (minY < 0) minY = 0;
-        if (maxY > GP.world.getHeight()) maxY = GP.world.getHeight();
+        if (minY < 0) {
+            minY = 0;
+        }
+        if (maxY > GP.world.getHeight()) {
+            maxY = GP.world.getHeight();
+        }
         for (int y = minY; y < maxY; y++) {
             for (int x = minX; x < maxX; x++) {
                 drawBlock(x, y, bg);
@@ -78,8 +84,9 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
             for (int y = minY; y < maxY; y++) {
                 for (int x = minX; x < maxX; x++) {
                     if ((!GP.world.hasForeAt(x, y) || GP.world.getForeMapBlock(x, y).isTransparent())
-                            && GP.world.hasBackAt(x, y))
+                            && GP.world.hasBackAt(x, y)) {
                         shaper.rect(drawX(x), drawY(y), 16, 16);
+                    }
                 }
             }
             shaper.end();
@@ -115,7 +122,7 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         spriter.draw(textureRegions.get("handle"), x + 156,
                 y + 18 + (GP.input.getCreativeScroll() * (72f / GameProc.MAX_CREATIVE_SCROLL)));
         for (int i = GP.input.getCreativeScroll() * 8; i < GP.input.getCreativeScroll() * 8 + 40; i++) {
-            if (i > 0 && i < GameItems.getItemsSize())
+            if (i > 0 && i < GameItems.getItemsSize()) {
                 if (GameItems.getItem(i).isBlock()) {
                     spriter.draw(GameItems.getBlock(GameItems.getBlockIdByItemId(i)).getTex(),
                             x + 8 + ((i - GP.input.getCreativeScroll() * 8) % 8) * 18,
@@ -125,9 +132,10 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
                             x + 8 + ((i - GP.input.getCreativeScroll() * 8) % 8) * 18,
                             y + 18 + ((i - GP.input.getCreativeScroll() * 8) / 8) * 18);
                 }
+            }
         }
         for (int i = 0; i < 9; i++) {
-            if (GP.player.inventory[i] > 0)
+            if (GP.player.inventory[i] > 0) {
                 if (GameItems.getItem(GP.player.inventory[i]).isBlock()) {
                     spriter.draw(GameItems.getBlock(GameItems.getBlockIdByItemId(GP.player.inventory[i])).getTex(),
                             x + 8 + i * 18, y + creative.getRegionHeight() - 24);
@@ -135,6 +143,7 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
                     spriter.draw(GameItems.getItem(GP.player.inventory[i]).getTex(),
                             x + 8 + i * 18, y + creative.getRegionHeight() - 24);
                 }
+            }
         }
 
     }
@@ -147,10 +156,11 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         if (GP.world.hasForeAt(GP.input.getCurX(), GP.input.getCurY()) ||
                 GP.world.hasBackAt(GP.input.getCurX(), GP.input.getCurY()) ||
                 GP.controlMode == ControlMode.CURSOR ||
-                !CaveGame.TOUCH)
+                !CaveGame.TOUCH) {
             spriter.draw(cursor,
                     GP.input.getCurX() * 16 - getCamX(),
                     GP.input.getCurY() * 16 - getCamY());
+        }
         spriter.draw(hotbar, getWidth() / 2 - (float) hotbar.getRegionWidth() / 2, 0);
         for (int i = 0; i < 9; i++) {
             if (GP.player.inventory[i] > 0) {
@@ -205,7 +215,9 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
                 break;
         }
 
-        if (CaveGame.TOUCH) drawTouchGui();
+        if (CaveGame.TOUCH) {
+            drawTouchGui();
+        }
 
         spriter.end();
 
index 38e295931f27b864ed98fa94ecad05698e323e94..0788561d8edf39e8a4151278b41abd7a5398c8e3 100644 (file)
@@ -58,11 +58,15 @@ public class GameSaver {
                 for (int x = 0; x < width; x += rl) {
                     rl = in.readInt();
                     bl = in.readInt();
-                    for (int i = x; i < x + rl; i++) map[i][y] = bl;
+                    for (int i = x; i < x + rl; i++) {
+                        map[i][y] = bl;
+                    }
                 }
             }
             in.close();
-        } else throw new Exception("version mismatch");
+        } else {
+            throw new Exception("version mismatch");
+        }
         return map;
     }
 
@@ -72,8 +76,11 @@ public class GameSaver {
         try {
             ObjectInputStream in = new ObjectInputStream(file.read());
             int ver = in.readInt();
-            if (VERSION == ver) gameProc = (GameProc) in.readObject();
-            else throw new Exception("version mismatch");
+            if (VERSION == ver) {
+                gameProc = (GameProc) in.readObject();
+            } else {
+                throw new Exception("version mismatch");
+            }
             in.close();
             gameProc.world = new GameWorld(
                     loadMap(Gdx.files.absolute(CaveGame.GAME_FOLDER + "/saves/foremap.sav")),
index 01ddee9c111de4c81be866d4293cb7497d77b503..c5e7d46ecd99eb7b33f9b07eb0c762d6fdda914b 100644 (file)
@@ -55,7 +55,9 @@ public class GameWorld {
 
     private int transformX(int x) {
         x = x % getWidth();
-        if (x < 0) x = getWidth() - Math.abs(x);
+        if (x < 0) {
+            x = getWidth() - Math.abs(x);
+        }
         return x;
     }
 
@@ -72,8 +74,11 @@ public class GameWorld {
     private void setMap(int x, int y, int layer, int value) {
         try {
             x = transformX(x);
-            if (layer == 0) foreMap[x][y] = value;
-            else backMap[x][y] = value;
+            if (layer == 0) {
+                foreMap[x][y] = value;
+            } else {
+                backMap[x][y] = value;
+            }
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException ignored) {
         }
     }
@@ -152,16 +157,18 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void destroyForeMap(int x, int y) {
-        if (GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).hasDrop())
+        if (GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).hasDrop()) {
             GP.drops.add(new Drop(transformX(x) * 16 + 4, y * 16 + 4,
                     GameItems.getItemId(GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).getDrop())));
+        }
         placeToForeground(x, y, 0);
     }
 
     public void destroyBackMap(int x, int y) {
-        if (GameItems.getBlock(getBackMap(x, y)).hasDrop())
+        if (GameItems.getBlock(getBackMap(x, y)).hasDrop()) {
             GP.drops.add(new Drop(transformX(x) * 16 + 4, y * 16 + 4,
                     GameItems.getItemId(GameItems.getBlock(getBackMap(x, y)).getDrop())));
+        }
         placeToBackground(x, y, 0);
     }
 
index f820190320d4b5bbec7108af4da0f37a03f24813..4c9b9b23f68a1bfb823e44a1baffb087084a4b1b 100644 (file)
@@ -23,15 +23,25 @@ class WorldGen {
         res[0] = mid;
         for (int i = 1; i < width; i++) {
             t = rand.nextInt(7) - 3;
-            if (t > -3 && t < 3) t = 0;
-            else t /= Math.abs(t);
+            if (t > -3 && t < 3) {
+                t = 0;
+            } else {
+                t /= Math.abs(t);
+            }
             if (i > width - (max - min)) {
-                if (res[i - 1] + t < res[0]) t = Math.abs(t);
-                else if (res[i - 1] + t > res[0]) t = -Math.abs(t);
+                if (res[i - 1] + t < res[0]) {
+                    t = Math.abs(t);
+                } else if (res[i - 1] + t > res[0]) {
+                    t = -Math.abs(t);
+                }
             }
             res[i] = res[i - 1] + t;
-            if (res[i] < min) res[i] = min;
-            if (res[i] > max) res[i] = max;
+            if (res[i] < min) {
+                res[i] = min;
+            }
+            if (res[i] > max) {
+                res[i] = max;
+            }
             bMap[i] = 0;
 //            if (i >= width / 2) {
 //                bMap[i] = 1;
@@ -40,7 +50,9 @@ class WorldGen {
 //                bMap[i] = 0;
 //            }
         }
-        if (res[0] < res[width - 1]) res[width - 1] = res[0];
+        if (res[0] < res[width - 1]) {
+            res[width - 1] = res[0];
+        }
         return res;
     }
 
index c46def34abd58598d3655979ed25fbd6e2c6c32f..3eb10ebcda3a8474ded187c409ad933a2027088b 100644 (file)
@@ -14,6 +14,7 @@ public class FallingGravel extends Mob {
 
     /**
      * Creates a FallingGravel mob at coordinates
+     *
      * @param x X in pixels
      * @param y Y in pixels
      */
index ee310e44179f1c557c512a0cd720a8dc4d41f384..89b20e1add566962fd19a873e0549ed9e3161a69 100644 (file)
@@ -14,6 +14,7 @@ public class FallingSand extends Mob {
 
     /**
      * Creates a FallingSand mob at coordinates
+     *
      * @param x X in pixels
      * @param y Y in pixels
      */
index 723a9298acc5d066dd5ada8b3dc01a99ad1a5bcf..5f73a6b4720af3ad3f185a81d6ec47fb65ac06de 100644 (file)
@@ -16,8 +16,11 @@ public abstract class Mob extends Rectangle implements Serializable {
 
     protected Vector2 move;
     protected Type type;
+    protected int animDelta = 6;
+    protected int anim;
     private Direction dir;
-
+    private boolean dead;
+    private boolean canJump, flyMode;
     /**
      * @param x      in pixels
      * @param y      in pixels
@@ -34,12 +37,6 @@ public abstract class Mob extends Rectangle implements Serializable {
         this.type = type;
     }
 
-    private boolean dead;
-
-    private boolean canJump, flyMode;
-    protected int animDelta = 6;
-    protected int anim;
-
     protected static Direction randomDir() {
         return MathUtils.randomBoolean(.5f) ? Direction.LEFT : Direction.RIGHT;
     }
@@ -59,7 +56,6 @@ public abstract class Mob extends Rectangle implements Serializable {
     }
 
     /**
-     *
      * @return The Y coordinate if mob's vertical center in blocks
      */
     public final int getMiddleMapY() {
@@ -67,7 +63,6 @@ public abstract class Mob extends Rectangle implements Serializable {
     }
 
     /**
-     *
      * @return The Y coordinate of mob's legs in blocks
      */
     public final int getLowerMapY() {
@@ -161,6 +156,12 @@ public abstract class Mob extends Rectangle implements Serializable {
         }
     }
 
+    public abstract void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y);
+
+    public abstract void ai();
+
+    public abstract void changeDir();
+
     public enum Type {
         MOB,
         SAND,
@@ -171,10 +172,4 @@ public abstract class Mob extends Rectangle implements Serializable {
         LEFT,
         RIGHT
     }
-
-    public abstract void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y);
-
-    public abstract void ai();
-
-    public abstract void changeDir();
 }
index e687a025686d24fa834e4ae90604e1d0a2a193e8..cfa1cd8bb8c0650a4264eebd9be8aff8a534aa24 100644 (file)
@@ -9,8 +9,8 @@ import static ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen.GP;
 public class Player extends Mob {
 
     public final int[] inventory;
-    public int slot;
     public final int gameMode;
+    public int slot;
     public boolean swim;
 
     public Player(int gameMode) {
@@ -69,8 +69,9 @@ public class Player extends Mob {
             Assets.playerSprite[0][3].setRotation(0);
             Assets.playerSprite[1][3].setRotation(0);
         }
-        if (Assets.playerSprite[0][2].getRotation() >= 60 || Assets.playerSprite[0][2].getRotation() <= -60)
+        if (Assets.playerSprite[0][2].getRotation() >= 60 || Assets.playerSprite[0][2].getRotation() <= -60) {
             animDelta = -animDelta;
+        }
 
         //back hand
         Assets.playerSprite[1][2].setPosition(x - 6, y);
index c99f5055ff4b896c57db62224bb0256337f217a4..b6628cb20a1f283ab17f63a61e833a79461e9032 100644 (file)
@@ -3,6 +3,8 @@ package ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects;
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.Sprite;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 
+import javax.annotation.CheckForNull;
+
 public class Block {
 
     private final int x;
@@ -21,23 +23,22 @@ public class Block {
     private final boolean fluid;
 
     /**
-     *
-     * @param left margin from left edge
-     * @param top margin from top edge
-     * @param right margin from right edge
+     * @param left   margin from left edge
+     * @param top    margin from top edge
+     * @param right  margin from right edge
      * @param bottom margin from bottom edge
-     * @param hp hit points
-     * @param drop id of an item the block will drop when destroyed
-     * @param coll true if block has collision
-     * @param bg true if block should be drawn behind player
-     * @param tp true if block is transparent and renderer should draw a block behind it
-     * @param rb true if block should break when there is no block with collision under it
-     * @param fluid true if fluid
-     * @param meta extra info for storing
-     * @param tex block's texture
+     * @param hp     hit points
+     * @param drop   id of an item the block will drop when destroyed
+     * @param coll   true if block has collision
+     * @param bg     true if block should be drawn behind player
+     * @param tp     true if block is transparent and renderer should draw a block behind it
+     * @param rb     true if block should break when there is no block with collision under it
+     * @param fluid  true if fluid
+     * @param meta   extra info for storing
+     * @param tex    block's texture
      */
-    public Block(int left, int top, int right, int bottom, int hp,
-                 String drop, boolean coll, boolean bg, boolean tp, boolean rb, boolean fluid, String meta, Sprite tex) {
+    public Block(int left, int top, int right, int bottom, int hp, String drop, boolean coll, boolean bg, boolean tp,
+                 boolean rb, boolean fluid, String meta, @CheckForNull Sprite tex) {
         this.x = left;
         this.y = top;
         this.w = 16 - right - left;
@@ -51,7 +52,9 @@ public class Block {
         this.fluid = fluid;
         this.meta = meta;
         this.tex = tex;
-        if (this.tex != null) this.tex.flip(false, true);
+        if (this.tex != null) {
+            this.tex.flip(false, true);
+        }
     }
 
     public boolean hasCollision() {
index 0083001d05d844a3744146e3e0d0cd544d7c89c8..9868a96b18d0d0dfe4a2c502cf29c50f7193f96a 100644 (file)
@@ -2,17 +2,21 @@ package ru.deadsoftware.cavedroid.game.objects;
 
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.Sprite;
 
+import javax.annotation.CheckForNull;
+
 public class Item {
 
     private final String name;
     private final String type;
     private final Sprite tex;
 
-    public Item(String name, String type, Sprite tex) {
+    public Item(String name, String type, @CheckForNull Sprite tex) {
         this.name = name;
         this.type = type;
         this.tex = tex;
-        if (this.tex != null) this.tex.flip(false, true);
+        if (this.tex != null) {
+            this.tex.flip(false, true);
+        }
     }
 
     public Sprite getTex() {
index fa24eb7370797d757512691b5e2902fabd03d20d..bc78f21250e4084b0e0c63ab3c770e6903eb9a8e 100644 (file)
@@ -11,11 +11,9 @@ public class Button {
             DISABLED = 0,
             NORMAL = 1,
             SELECTED = 2;
-
-    private ButtonEventListener listener;
-
     private final Rectangle rect;
     private final String label;
+    private ButtonEventListener listener;
     private int type;
 
     /**
index 17367d8f98884ecf513f3a182f6adcd668d5af7a..dcb06d3d937877a2cf3aa8ea4dd8daf05ad119f9 100644 (file)
@@ -9,8 +9,8 @@ import com.badlogic.gdx.utils.JsonValue;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.CaveGame;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.Button;
-import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonRenderer;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonEventListener;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonRenderer;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets;
 
 import java.util.HashMap;
@@ -28,8 +28,8 @@ public abstract class Menu {
     private ArrayMap<String, Button> buttons;
 
     /**
-     * @param width  Viewport width
-     * @param height Viewport height
+     * @param width          Viewport width
+     * @param height         Viewport height
      * @param buttonRenderer {@link ButtonRenderer} that will draw the buttons of this menu
      */
     Menu(float width, float height, ButtonRenderer buttonRenderer) {
@@ -56,7 +56,9 @@ public abstract class Menu {
      * @param jsonFile A {@link FileHandle} to json file
      */
     void loadButtonsFromJson(FileHandle jsonFile) {
-        if (buttons == null) buttons = new ArrayMap<>();
+        if (buttons == null) {
+            buttons = new ArrayMap<>();
+        }
         HashMap<String, ButtonEventListener> eventListeners = getButtonEventListeners();
         JsonValue json = Assets.jsonReader.parse(jsonFile);
         int y = (int) height / 4;
@@ -64,7 +66,8 @@ public abstract class Menu {
             buttons.put(key.name(),
                     new Button(Assets.getStringFromJson(key, "label", ""),
                             (int) width / 2 - Button.WIDTH / 2,
-                            Assets.getIntFromJson(key, "y", y), Assets.getIntFromJson(key, "type", Button.NORMAL),
+                            Assets.getIntFromJson(key, "y", y),
+                            Assets.getIntFromJson(key, "type", Button.NORMAL),
                             eventListeners.containsKey(key.name()) ? eventListeners.get(key.name()) : () -> {
                             }));
         }
index 5abb5f17ecce6ba0f1de7b48c3d780462d979466..10db012c8efe278812fd3765f8e9be47acc0a7fe 100644 (file)
@@ -3,8 +3,8 @@ package ru.deadsoftware.cavedroid.menu.submenus;
 import com.badlogic.gdx.Gdx;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.game.GameSaver;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.Button;
-import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonRenderer;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonEventListener;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonRenderer;
 
 import java.util.HashMap;
 
index 8fc025c2cafe7b630939eb5997d0043883e31f89..6e6b66656519dff6449b1aaac54ec616c4349d38 100644 (file)
@@ -1,8 +1,8 @@
 package ru.deadsoftware.cavedroid.menu.submenus;
 
 import com.badlogic.gdx.Gdx;
-import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonRenderer;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonEventListener;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonRenderer;
 
 import java.util.HashMap;
 
index 0dd1cf7673063a33a8f89af113f6f460c9a48fb4..1e531415c63baaefd9a04111ec9e663f5cda544a 100644 (file)
@@ -6,7 +6,6 @@ import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.BitmapFont;
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.GlyphLayout;
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.Sprite;
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.TextureRegion;
-import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.utils.ArrayMap;
 import com.badlogic.gdx.utils.JsonReader;
 import com.badlogic.gdx.utils.JsonValue;
@@ -17,16 +16,14 @@ import java.util.HashMap;
 public class Assets {
 
     public static final JsonReader jsonReader = new JsonReader();
-
-    private static final GlyphLayout glyphLayout = new GlyphLayout();
-    static BitmapFont minecraftFont;
-
     public static final Sprite[][] playerSprite = new Sprite[2][4];
     public static final Sprite[][] pigSprite = new Sprite[2][2];
     public static final HashMap<String, TextureRegion> textureRegions = new HashMap<>();
     public static final ArrayMap<String, TouchButton> guiMap = new ArrayMap<>();
+    private static final GlyphLayout glyphLayout = new GlyphLayout();
     public static Sprite sandSprite;
     public static Sprite gravelSprite;
+    static BitmapFont minecraftFont;
 
     private static TextureRegion flippedRegion(Texture texture, int x, int y, int width, int height) {
         return new TextureRegion(texture, x, y + height, width, -height);
@@ -83,7 +80,8 @@ public class Assets {
         for (JsonValue file = json.child(); file != null; file = file.next()) {
             Texture texture = new Texture(Gdx.files.internal(file.name() + ".png"));
             if (file.size == 0) {
-                textureRegions.put(file.name(), flippedRegion(texture, 0, 0, texture.getWidth(), texture.getHeight()));
+                textureRegions.put(file.name(),
+                        flippedRegion(texture, 0, 0, texture.getWidth(), texture.getHeight()));
             } else {
                 for (JsonValue key = file.child(); key != null; key = key.next()) {
                     int x = getIntFromJson(key, "x", 0);
index 359ac98f311aa00a36297cecf1803f58e875a9e6..6a7e4d388f9dce5c22a137331361039887d7422f 100644 (file)
@@ -47,8 +47,12 @@ public class InputHandlerGame extends InputAdapter {
             boolean mouse = Assets.getBooleanFromJson(key, "mouse", false);
             String name = key.getString("key");
             int code = mouse ? getMouseKey(name) : Input.Keys.valueOf(name);
-            if (x < 0) x = GP.renderer.getWidth() + x;
-            if (y < 0) y = GP.renderer.getHeight() + y;
+            if (x < 0) {
+                x = GP.renderer.getWidth() + x;
+            }
+            if (y < 0) {
+                y = GP.renderer.getHeight() + y;
+            }
             Assets.guiMap.put(key.name(), new TouchButton(new Rectangle(x, y, w, h), code, mouse));
         }
 
index 179b76acabb8bd97a7280b16410ab094b0a98089..a6154eed85952aa8889028b8b942e96987d403e6 100644 (file)
@@ -8,10 +8,9 @@ import ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen;
 
 public abstract class Renderer implements InputProcessor {
 
-    private final OrthographicCamera camera;
-
     protected final ShapeRenderer shaper;
     protected final SpriteBatch spriter;
+    private final OrthographicCamera camera;
 
     protected Renderer() {
         this(GameScreen.getWidth(), GameScreen.getHeight());