DEADSOFTWARE

holmes: added outline for map position
authorKetmar Dark <ketmar@ketmar.no-ip.org>
Wed, 19 Jun 2019 08:27:52 +0000 (11:27 +0300)
committerKetmar Dark <ketmar@ketmar.no-ip.org>
Wed, 19 Jun 2019 08:28:09 +0000 (11:28 +0300)
src/game/g_holmes.pas

index 96c1c01fe676b667b37f0c14d1746c08c211f448..34fac81284217c51e8303d09c2a0ffd89f2d9855 100644 (file)
@@ -1250,6 +1250,8 @@ var
   mx, my, mw, mh: Integer;
   //pan: TPanel;
   //ex, ey: Integer;
+  s: AnsiString;
+  dx, dy: Integer;
 begin
   if (gPlayer1 = nil) then exit;
 
@@ -1324,10 +1326,19 @@ begin
 
   if showMapCurPos then
   begin
+    s := Format('mappos:(%d,%d)', [pmsCurMapX, pmsCurMapY]);
     gxSetContext(hlmContext);
     hlmContext.font := 'win8';
+    hlmContext.color := TGxRGBA.Create(0, 0, 0);
+    for dy := -1 to 1 do
+    begin
+      for dx := -1 to 1 do
+      begin
+        if (dx <> 0) or (dy <> 0) then hlmContext.drawText(4+dx, gWinSizeY-10+dy, s);
+      end;
+    end;
     hlmContext.color := TGxRGBA.Create(255, 255, 0);
-    hlmContext.drawText(4, gWinSizeY-10, Format('mappos:(%d,%d)', [pmsCurMapX, pmsCurMapY]));
+    hlmContext.drawText(4, gWinSizeY-10, s);
     gxSetContext(nil);
   end;
 end;