DEADSOFTWARE

Inspect code
authorfred-boy <fredboy@protonmail.com>
Sat, 28 Sep 2019 16:49:05 +0000 (23:49 +0700)
committerfred-boy <fredboy@protonmail.com>
Sun, 29 Sep 2019 04:39:18 +0000 (11:39 +0700)
21 files changed:
.gitignore
android/AndroidManifest.xml
android/res/xml/backup_descriptor.xml [new file with mode: 0644]
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/GameScreen.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameFluidsThread.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameItems.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GamePhysics.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameProc.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameWorld.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/WorldGen.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/mobs/Mob.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/objects/Block.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/objects/Drop.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/objects/Item.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/objects/Player.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/menu/MenuRenderer.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/menu/objects/Button.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/misc/Assets.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/misc/InputHandlerMenu.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/misc/Renderer.java
desktop/src/ru/deadsoftware/cavedroid/desktop/DesktopLauncher.java

index 6d842f29b2c82d13306f047deee24bfcdc2ef30b..ac624d207dbf4971a19c34d50b5b78ea187c9358 100644 (file)
@@ -101,13 +101,6 @@ nb-configuration.xml
 /local.properties
 .gradle/
 gradle-app.setting
-/build/
-/android/build/
-/core/build/
-/desktop/build/
-/html/build/
-/ios/build/
-/ios-moe/build/
 
 ## OS Specific
 .DS_Store
index dbde2a40718327bbfcc43230de9efe4d5b6b3e58..014587c25a7fd813dbac633ef4ee3e3563421e4d 100644 (file)
@@ -6,7 +6,8 @@
             android:allowBackup="true"
             android:icon="@drawable/ic_launcher"
             android:label="@string/app_name"
-            android:theme="@style/GdxTheme" tools:ignore="GoogleAppIndexingWarning">
+            android:theme="@style/GdxTheme" tools:ignore="GoogleAppIndexingWarning"
+            android:fullBackupContent="@xml/backup_descriptor">
         <activity
                 android:name="ru.deadsoftware.cavedroid.AndroidLauncher"
                 android:label="@string/app_name"
diff --git a/android/res/xml/backup_descriptor.xml b/android/res/xml/backup_descriptor.xml
new file mode 100644 (file)
index 0000000..6fd6103
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,4 @@
+<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
+<full-backup-content>
+    <!-- Exclude specific shared preferences that contain GCM registration Id -->
+</full-backup-content>
index fc82bf28ca1544a0b30e916c9d5166e946c49341..09604fd4b79bb6a4c1661649513cd72f045ab15b 100644 (file)
@@ -26,7 +26,7 @@ public class GameScreen implements Screen {
     private MenuRenderer menuRenderer;
 
     private InputHandlerGame inputHandlerGame;
-    private InputHandlerMenu inputHandlerMenu;
+    private final InputHandlerMenu inputHandlerMenu;
 
     public GameScreen() {
         Assets.load();
index 57c74700ee0d894c388f62b549a92ef96360cff2..1f0302c93e578dc7ab830446c42f2221f5a428a9 100644 (file)
@@ -7,7 +7,7 @@ import java.util.Arrays;
 import static ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen.GP;
 import static ru.deadsoftware.cavedroid.game.GameItems.*;
 
-public class GameFluidsThread extends Thread {
+class GameFluidsThread extends Thread {
 
     private static final int FLUID_UPDATE_INTERVAL_MS = 100;
     private static final int FLUID_STATES = 5;
index 82c4b33264acb0942f27968f0e996707328a06d1..9945b06d068e80cd3b78170c187e4c659f06fbb2 100644 (file)
@@ -13,11 +13,11 @@ import java.util.HashMap;
 
 public class GameItems {
 
-    private static HashMap<String, Integer> blocksIds = new HashMap<>();
-    private static HashMap<String, Integer> itemsIds = new HashMap<>();
+    private static final HashMap<String, Integer> blocksIds = new HashMap<>();
+    private static final HashMap<String, Integer> itemsIds = new HashMap<>();
 
-    private static ArrayMap<String, Block> blocks = new ArrayMap<>();
-    private static ArrayMap<String, Item> items = new ArrayMap<>();
+    private static final ArrayMap<String, Block> blocks = new ArrayMap<>();
+    private static final ArrayMap<String, Item> items = new ArrayMap<>();
 
     static boolean isFluid(int id) {
         return getBlock(id).isFluid();
index 25709bd718aba08ae1a5291c9d16ebddc647aa92..7e12e53d375160d5285427b7985116c174190f5d 100644 (file)
@@ -17,7 +17,7 @@ class GamePhysics {
 
     static final int PL_SPEED = 2;
 
-    private Vector2 gravity  = new Vector2(0, .9f);
+    private final Vector2 gravity  = new Vector2(0, .9f);
 
     private boolean checkJump(Rectangle rect, int dir) {
         int bl;
index 60be6ebb4d395b1a46ac71b70dc43fad880db34f..245f0dc5d1d322728e6bf1810ea6986a561916ff 100644 (file)
@@ -1,6 +1,5 @@
 package ru.deadsoftware.cavedroid.game;
 
-import com.badlogic.gdx.Gdx;
 import com.badlogic.gdx.utils.Disposable;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.CaveGame;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen;
@@ -32,9 +31,9 @@ public class GameProc implements Serializable, Disposable {
     transient GamePhysics physics;
 
     public ControlMode controlMode;
-    public Player player;
-    public ArrayList<Mob> mobs;
-    ArrayList<Drop> drops;
+    public final Player player;
+    public final ArrayList<Mob> mobs;
+    final ArrayList<Drop> drops;
 
     public void resetRenderer() {
         int scale = CaveGame.TOUCH ? 320 : 480;
index e921b98138ceaabcab6db3d9dff559e4aa9113a0..0c4435045898d292016c756237a3adb758471ecd 100644 (file)
@@ -9,9 +9,10 @@ import static ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen.GP;
 @SuppressWarnings("WeakerAccess")
 public class GameWorld {
 
-    private int WIDTH, HEIGHT;
-    private int[][] foreMap;
-    private int[][] backMap;
+    private final int WIDTH;
+    private final int HEIGHT;
+    private final int[][] foreMap;
+    private final int[][] backMap;
 
     GameWorld(int width, int height) {
         WIDTH = width;
index b6ab59e2f91a20b7d76837509bfd0da49c47e07e..f820190320d4b5bbec7108af4da0f37a03f24813 100644 (file)
@@ -3,7 +3,7 @@ package ru.deadsoftware.cavedroid.game;
 import com.badlogic.gdx.math.RandomXS128;
 import com.badlogic.gdx.utils.TimeUtils;
 
-public class WorldGen {
+class WorldGen {
 
     private static RandomXS128 rand;
     private static long seed;
index bcab5867bc4e8ee9186543eebd206e4733437b86..32c63cc26514d674c777f6f5a777104c68508fe4 100644 (file)
@@ -14,11 +14,12 @@ public abstract class Mob implements Serializable {
     public static final int LEFT = 0;
     public static final int RIGHT = 1;
 
-    private float width, height;
+    private final float width;
+    private final float height;
     private int dir;
 
     public boolean flyMode;
-    public Vector2 pos;
+    public final Vector2 pos;
     public Vector2 mov;
 
     private boolean dead;
@@ -36,7 +37,7 @@ public abstract class Mob implements Serializable {
      * @param dir integer representing a direction where 0 is left and 1 is right.
      *            You should use {@link #LEFT} and {@link #RIGHT} constants
      */
-    public Mob(float x, float y, float width, float height, int dir) {
+    protected Mob(float x, float y, float width, float height, int dir) {
         pos = new Vector2(x, y);
         mov = new Vector2(0, 0);
         this.width = width;
index 8cda832e540a9e307f1ae4d8343cac181b6ee9c5..c99f5055ff4b896c57db62224bb0256337f217a4 100644 (file)
@@ -5,12 +5,20 @@ import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 
 public class Block {
 
-    private int x, y, w, h;
-    private int hp;
-    private String drop, meta;
-    private Sprite tex;
-
-    private boolean coll, bg, tp, rb, fluid;
+    private final int x;
+    private final int y;
+    private final int w;
+    private final int h;
+    private final int hp;
+    private final String drop;
+    private final String meta;
+    private final Sprite tex;
+
+    private final boolean coll;
+    private final boolean bg;
+    private final boolean tp;
+    private final boolean rb;
+    private final boolean fluid;
 
     /**
      *
index 00bc31788784c04135add9840f92336867c82c5d..cda629d963bb8a103105978d7f57f998c7d0c48f 100644 (file)
@@ -10,9 +10,10 @@ import static ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen.GP;
 
 public class Drop implements Serializable {
 
-    private int id;
+    private final int id;
     public boolean pickedUp = false;
-    public Vector2 move, pos;
+    public final Vector2 move;
+    public final Vector2 pos;
 
     public Drop(float x, float y, int id) {
         this.id = id;
index a619a1babfdcfd94e3c76a2fb86261d88f00055d..0083001d05d844a3744146e3e0d0cd544d7c89c8 100644 (file)
@@ -4,8 +4,9 @@ import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.Sprite;
 
 public class Item {
 
-    private String name, type;
-    private Sprite tex;
+    private final String name;
+    private final String type;
+    private final Sprite tex;
 
     public Item(String name, String type, Sprite tex) {
         this.name = name;
index 1c12f03cc2f23654df8920ef61edfdefb3871bba..11863b7c7122aa794d3d7a2714ce3347e16c79f1 100644 (file)
@@ -12,9 +12,9 @@ import static ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen.GP;
 
 public class Player extends Mob implements Serializable {
 
-    public int[] inventory;
+    public final int[] inventory;
     public int slot;
-    public int gameMode;
+    public final int gameMode;
     public boolean swim;
 
     public Player(int gameMode) {
index 74fbf95b1bf924a8106f0c04b910b866426fa855..fe1834d2ede6d4db50fdfb81a6ab8325c225011d 100644 (file)
@@ -19,8 +19,8 @@ import static ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets.*;
 
 public class MenuRenderer extends Renderer {
 
-    public Array<Button> menuMainBtns;
-    public Array<Button> menuNGBtns;
+    public final Array<Button> menuMainBtns;
+    public final Array<Button> menuNGBtns;
 
     public MenuRenderer(int width) {
         super(width, width * GameScreen.getHeight() / GameScreen.getWidth());
index f0da583f5c0e9c0127402e8eb067778b77211337..123b9b55f8ac646f41a15ea31dca430e8b2021fb 100644 (file)
@@ -4,18 +4,18 @@ import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 
 public class Button {
 
-    private Rectangle rect;
-    private String label;
+    private final Rectangle rect;
+    private final String label;
     private int type;
 
-    public Button(String label, float x, float y, float width, float heigth, int type) {
+    public Button(String label, float x, float y, float width, float height, int type) {
         this.label = label;
-        rect = new Rectangle(x, y, width, heigth);
+        rect = new Rectangle(x, y, width, height);
         this.type = type;
     }
 
-    public Button(String label, float x, float y, float width, float heigth) {
-        this(label, x, y, width, heigth, 1);
+    public Button(String label, float x, float y, float width, float height) {
+        this(label, x, y, width, height, 1);
     }
 
     public Button(String label, float x, float y, int type) {
index 778a44d78fcae10d20957c173edd5946a28d8a6a..e2abcdfd61ceb82dfe547dfeffe9a23243f396d0 100644 (file)
@@ -15,18 +15,18 @@ import java.util.HashMap;
 
 public class Assets {
 
-    public static JsonReader jsonReader = new JsonReader();
+    public static final JsonReader jsonReader = new JsonReader();
 
-    private static GlyphLayout glyphLayout = new GlyphLayout();
+    private static final GlyphLayout glyphLayout = new GlyphLayout();
 
     static BitmapFont minecraftFont;
 
-    public static Sprite[][] playerSprite = new Sprite[2][4];
-    public static Sprite[][] pigSprite = new Sprite[2][2];
+    public static final Sprite[][] playerSprite = new Sprite[2][4];
+    public static final Sprite[][] pigSprite = new Sprite[2][2];
     public static Sprite fallingSandSprite;
     public static Sprite fallingGravelSprite;
-    public static HashMap<String, TextureRegion> textureRegions = new HashMap<>();
-    public static ArrayMap<String, Rectangle> guiMap = new ArrayMap<>();
+    public static final HashMap<String, TextureRegion> textureRegions = new HashMap<>();
+    public static final ArrayMap<String, Rectangle> guiMap = new ArrayMap<>();
 
     private static TextureRegion flippedRegion(Texture texture, int x, int y, int width, int height) {
         return new TextureRegion(texture, x, y + height, width, -height);
index 5616d7bf4b14dda7771f5f807c6ba65295a24660..b97b5fe4eb46dd6d8d1900a9693eb875205803b0 100644 (file)
@@ -8,7 +8,7 @@ import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.Button;
 
 public class InputHandlerMenu implements InputProcessor {
 
-    private MenuRenderer menuRenderer;
+    private final MenuRenderer menuRenderer;
 
     public InputHandlerMenu(MenuRenderer menuRenderer) {
         this.menuRenderer = menuRenderer;
index 18e077ac586e31ff158f21b7d6da1e41d7b5022f..4919bc86654461fd27e9e63b9b79a9e592e8dee3 100644 (file)
@@ -7,16 +7,16 @@ import ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen;
 
 public abstract class Renderer {
 
-    private OrthographicCamera camera;
+    private final OrthographicCamera camera;
 
-    protected ShapeRenderer shaper;
-    protected SpriteBatch spriter;
+    protected final ShapeRenderer shaper;
+    protected final SpriteBatch spriter;
 
-    public Renderer() {
+    protected Renderer() {
         this(GameScreen.getWidth(), GameScreen.getHeight());
     }
 
-    public Renderer(float width, float height) {
+    protected Renderer(float width, float height) {
         camera = new OrthographicCamera();
         camera.setToOrtho(true, width, height);
         shaper = new ShapeRenderer();
index b3f09bffb5f3affe74de1ba44110366e2a199eb7..4551dce958cbeae0496e7f65636dcbe21d751b8a 100644 (file)
@@ -5,7 +5,7 @@ import com.badlogic.gdx.backends.lwjgl.LwjglApplication;
 import com.badlogic.gdx.backends.lwjgl.LwjglApplicationConfiguration;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.CaveGame;
 
-public class DesktopLauncher {
+class DesktopLauncher {
        public static void main (String[] arg) {
                LwjglApplicationConfiguration config = new LwjglApplicationConfiguration();
                config.addIcon("icons/icon256.png", Files.FileType.Internal);