DEADSOFTWARE

Rewrite fluid updater
authorfred-boy <fredboy@protonmail.com>
Fri, 27 Sep 2019 08:10:59 +0000 (15:10 +0700)
committerfred-boy <fredboy@protonmail.com>
Sun, 29 Sep 2019 04:39:17 +0000 (11:39 +0700)
(might be buggy)

core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameFluidsThread.java [new file with mode: 0644]
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameItems.java
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameProc.java

diff --git a/core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameFluidsThread.java b/core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameFluidsThread.java
new file mode 100644 (file)
index 0000000..272cd5d
--- /dev/null
@@ -0,0 +1,125 @@
+package ru.deadsoftware.cavedroid.game;
+
+import java.util.Arrays;
+
+import static ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen.GP;
+import static ru.deadsoftware.cavedroid.game.GameItems.*;
+
+public class GameFluidsThread extends Thread {
+
+    private static final int FLUID_UPDATE_INTERVAL_MS = 150;
+    private static final int FLUID_STATES = 5;
+
+    private static final int[] WATER_IDS = {8, 60, 61, 62, 63};
+    private static final int[] LAVA_IDS = {9, 64, 65, 65, 67};
+
+    private long fluidLastUpdateTimestamp = 0;
+
+    private int getBlockState(int id) {
+        return isWater(id) ? Arrays.binarySearch(WATER_IDS, id) : Arrays.binarySearch(LAVA_IDS, id);
+    }
+
+    private int getNextBlockState(int id) {
+        if (!isFluid(id)) {
+            return -1;
+        }
+        int state = getBlockState(id);
+        if (state < FLUID_STATES - 1) {
+            return state + 1;
+        }
+        return -1;
+    }
+
+    private int getNextBlockStateId(int id) {
+        int nextState = getNextBlockState(id);
+        if (nextState == -1) return 0;
+        if (isWater(id)) {
+            return WATER_IDS[nextState];
+        }
+        return LAVA_IDS[nextState];
+    }
+
+    private int id(int x, int y) {
+        return GP.world.getForeMap(x, y);
+    }
+
+    private boolean sameFluid(int thisId, int thatId) {
+        return isFluid(thatId) && isWater(thatId) == isWater(thisId);
+    }
+
+    private boolean noFluidNearby(int x, int y) {
+        return !isFluid(id(x, y - 1)) &&
+                (!isFluid(id(x - 1, y)) || id(x - 1, y) >= id(x, y)) &&
+                (!isFluid(id(x + 1, y)) || id(x + 1, y) >= id(x, y));
+    }
+
+    private boolean drainFluid(int x, int y) {
+        if (getBlockState(id(x, y)) > 0) {
+            if (noFluidNearby(x, y)) {
+                GP.world.setForeMap(x, y, getNextBlockStateId(id(x, y)));
+            }
+            if (!isFluid(id(x, y))) {
+                GP.world.setForeMap(x, y, 0);
+                return true;
+            }
+        }
+        return false;
+    }
+
+    private void flowFluidTo(int thisId, int x, int y, int nextStateId) {
+        int thatId = id(x, y);
+        if (fluidCanFlowThere(thisId, thatId)) {
+            GP.world.setForeMap(x, y, nextStateId);
+        } else if (isWater(thisId) && isLava(thatId)) {
+            if (getBlockState(thatId) > 0) {
+                GP.world.setForeMap(x, y, 4); //cobblestone
+            } else {
+                GP.world.setForeMap(x, y, 68); //obsidian
+            }
+        } else if (isLava(thisId) && isWater(thatId)) {
+            GP.world.setForeMap(x, y, 1); //stone
+        }
+    }
+
+    private void flowFluid(int x, int y) {
+        int id = id(x, y);
+        if (getBlockState(id) < FLUID_STATES - 1 && getBlock(id(x, y + 1)).hasCollision()) {
+            int nextState = getNextBlockState(id);
+            int nextStateId = getNextBlockStateId(id);
+            if (nextState == 1) {
+                nextStateId++;
+            }
+            flowFluidTo(id, x - 1, y, nextStateId);
+            flowFluidTo(id, x + 1, y, nextStateId);
+        } else {
+            flowFluidTo(id, x, y + 1, isWater(id) ? WATER_IDS[1] : LAVA_IDS[1]);
+        }
+
+    }
+
+    private void updateFluids(int x, int y) {
+        if (!isFluid(id(x, y))) return;
+        if (drainFluid(x, y)) return;
+        flowFluid(x, y);
+    }
+
+    private void fluidUpdater() {
+        int midScreen = (int) (GP.renderer.getCamX() + GP.renderer.getWidth() / 2) / 16;
+        for (int y = 0; y < GP.world.getHeight(); y++) {
+            for (int x = 0; x < (int) (GP.renderer.getWidth() / 2) / 16 + 1; x++) {
+                updateFluids(midScreen + x, y);
+                updateFluids(midScreen - x, y);
+            }
+        }
+    }
+
+    @Override
+    public void run() {
+        while (!this.isInterrupted()) {
+            if (System.currentTimeMillis() - fluidLastUpdateTimestamp > FLUID_UPDATE_INTERVAL_MS) {
+                fluidUpdater();
+                fluidLastUpdateTimestamp = System.currentTimeMillis();
+            }
+        }
+    }
+}
index bd0e5bb1dcd90f2788e7b2bd15f47ac9da3fed3e..c3e020791570a456bf906f41165d8a76cb654171 100644 (file)
@@ -35,6 +35,12 @@ public class GameItems {
         return getBlock(id).getMeta().equals("slab");
     }
 
+    public static boolean fluidCanFlowThere(int thisId, int thatId) {
+        return thatId == 0 || (!getBlock(thatId).hasCollision() && !isFluid(thatId)) ||
+                (isWater(thisId) && isWater(thatId) && thatId >= thisId) ||
+                (isLava(thisId) && isLava(thatId) && thatId >= thisId);
+    }
+
     public static Block getBlock(int id) {
         return blocks.getValueAt(id);
     }
index 53b2b9060ed6eca4fd65e0aa73d4c4380837d47e..d018b3e35b6817955f6f0e529c65e349643be323 100644 (file)
@@ -19,13 +19,10 @@ import java.io.Serializable;
 import java.util.ArrayList;
 
 public class GameProc implements Serializable, Disposable {
-
-    private static final int FLUID_UPDATE_INTERVAL_MS = 100;
-
     static boolean DO_UPD = false;
     static int UPD_X = -1, UPD_Y = -1;
 
-    private transient Thread fluidThread;
+    private transient GameFluidsThread fluidThread;
 
     public transient GameWorld world;
     public transient GameRenderer renderer;
@@ -35,8 +32,6 @@ public class GameProc implements Serializable, Disposable {
     public ArrayList<Mob> mobs;
     public ArrayList<Drop> drops;
 
-    private long fluidLastUpdateTimestamp = 0;
-
     public boolean isTouchDown, isKeyDown;
     public int ctrlMode, touchDownX, touchDownY, touchDownBtn, keyDownCode;
     public long touchDownTime;
@@ -66,21 +61,13 @@ public class GameProc implements Serializable, Disposable {
         maxCreativeScroll = GameItems.getItemsSize() / 8;
 
         createFluidThread();
-
         fluidThread.start();
 
         GameSaver.save(this);
     }
 
     private void createFluidThread() {
-        fluidThread = new Thread(() -> {
-            while (!fluidThread.isInterrupted()) {
-                if (System.currentTimeMillis() - fluidLastUpdateTimestamp > FLUID_UPDATE_INTERVAL_MS) {
-                    fluidUpdater();
-                    fluidLastUpdateTimestamp = System.currentTimeMillis();
-                }
-            }
-        });
+        fluidThread = new GameFluidsThread();
     }
 
     public void resetRenderer() {
@@ -138,232 +125,6 @@ public class GameProc implements Serializable, Disposable {
         }
     }
 
-    private void updateFluids(int x, int y) {
-        if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x, y) != 8) {
-            if (world.getForeMap(x, y) == 60) {
-                if (!GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y - 1)))
-                    world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
-            } else if ((!GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) ||
-                    (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) >= world.getForeMap(x, y))) &&
-                    (!GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) ||
-                            (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) >= world.getForeMap(x, y)))) {
-                world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
-            }
-            if (world.getForeMap(x, y) > 63) world.setForeMap(x, y, 0);
-        }
-
-        if (world.getForeMap(x, y) == 8 || world.getForeMap(x, y) == 60) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 60);
-                updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
-                if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
-                else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
-            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision()) {
-                if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 61)) {
-                    world.setForeMap(x + 1, y, 61);
-                    updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
-                    if (world.getForeMap(x + 1, y) > 9) world.setForeMap(x + 1, y, 4);
-                    else world.setForeMap(x + 1, y, 68);
-                } else if (world.getForeMap(x + 1, y) == 61 && (world.getForeMap(x + 2, y) == 8 || world.getForeMap(x + 2, y) == 60))
-                    world.setForeMap(x + 1, y, 8);
-
-                if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 61)) {
-                    world.setForeMap(x - 1, y, 61);
-                    updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
-                    if (world.getForeMap(x - 1, y) > 9) world.setForeMap(x - 1, y, 4);
-                    else world.setForeMap(x - 1, y, 68);
-                } else if (world.getForeMap(x - 1, y) == 61 && (world.getForeMap(x - 2, y) == 8 || world.getForeMap(x - 2, y) == 60))
-                    world.setForeMap(x - 1, y, 8);
-            }
-            return;
-        }
-        if (world.getForeMap(x, y) == 61) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 60);
-                updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
-                if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
-                else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
-            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision()) {
-                if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 62)) {
-                    world.setForeMap(x + 1, y, 62);
-                    updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
-                    if (world.getForeMap(x + 1, y) > 9) world.setForeMap(x + 1, y, 4);
-                    else world.setForeMap(x + 1, y, 68);
-                }
-
-                if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 62)) {
-                    world.setForeMap(x - 1, y, 62);
-                    updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
-                    if (world.getForeMap(x - 1, y) > 9) world.setForeMap(x - 1, y, 4);
-                    else world.setForeMap(x - 1, y, 68);
-                }
-            }
-            return;
-        }
-        if (world.getForeMap(x, y) == 62) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 60);
-                updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
-                if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
-                else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
-            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision()) {
-                if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y)))) {
-                    world.setForeMap(x + 1, y, 63);
-                    updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
-                    if (world.getForeMap(x + 1, y) > 9) world.setForeMap(x + 1, y, 4);
-                    else world.setForeMap(x + 1, y, 68);
-                }
-
-                if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y)))) {
-                    world.setForeMap(x - 1, y, 63);
-                    updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
-                    if (world.getForeMap(x - 1, y) > 9) world.setForeMap(x - 1, y, 4);
-                    else world.setForeMap(x - 1, y, 68);
-                }
-            }
-            return;
-        }
-        if (world.getForeMap(x, y) == 63) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 60);
-                updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
-                if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
-                else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
-            }
-            return;
-        }
-
-        if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x, y) != 9) {
-            if (world.getForeMap(x, y) == 64) {
-                if (!GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y - 1)))
-                    world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
-            } else if ((!GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y - 1))) &&
-                    (!GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) ||
-                            (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) >= world.getForeMap(x, y))) &&
-                    (!GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) ||
-                            (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) >= world.getForeMap(x, y)))) {
-                world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
-            }
-            if (world.getForeMap(x, y) > 67) world.setForeMap(x, y, 0);
-        }
-
-        if (world.getForeMap(x, y) == 9 || world.getForeMap(x, y) == 64) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 64);
-                updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 1);
-            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision()) {
-                if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 65)) {
-                    world.setForeMap(x + 1, y, 65);
-                    updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
-                    world.setForeMap(x + 1, y, 1);
-                }
-
-                if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 65)) {
-                    world.setForeMap(x - 1, y, 65);
-                    updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
-                    world.setForeMap(x - 1, y, 1);
-                }
-            }
-            return;
-        }
-        if (world.getForeMap(x, y) == 65) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 64);
-                updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 1);
-            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision()) {
-                if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 66)) {
-                    world.setForeMap(x + 1, y, 66);
-                    updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
-                    world.setForeMap(x + 1, y, 1);
-                }
-
-                if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 66)) {
-                    world.setForeMap(x - 1, y, 66);
-                    updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
-                    world.setForeMap(x - 1, y, 1);
-                }
-            }
-            return;
-        }
-        if (world.getForeMap(x, y) == 66) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 64);
-                updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 1);
-            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision()) {
-                if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y)))) {
-                    world.setForeMap(x + 1, y, 67);
-                    updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
-                    world.setForeMap(x + 1, y, 1);
-                }
-
-                if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y)))) {
-                    world.setForeMap(x - 1, y, 67);
-                    updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
-                    world.setForeMap(x - 1, y, 1);
-                }
-            }
-            return;
-        }
-        if (world.getForeMap(x, y) == 67) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision() && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 64);
-                updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
-                world.setForeMap(x, y + 1, 1);
-            }
-        }
-    }
-
     private void updateBlock(int x, int y) {
         if (world.getForeMap(x, y) == 10) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).hasCollision()) {
@@ -396,16 +157,6 @@ public class GameProc implements Serializable, Disposable {
         }
     }
 
-    private void fluidUpdater() {
-        int midScreen = (int) (renderer.getCamX() + renderer.getWidth() / 2) / 16;
-        for (int y = 0; y < world.getHeight(); y++) {
-            for (int x = 0; x < (int) (renderer.getWidth() / 2) / 16 + 1; x++) {
-                updateFluids(midScreen + x, y);
-                updateFluids(midScreen - x, y);
-            }
-        }
-    }
-
     void useItem(int x, int y, int id, boolean bg) {
         if (id > 0) {
             if (GameItems.getItem(id).isBlock()) {