DEADSOFTWARE

Implement DI for menu and refactor #13
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavedroid / menu / submenus / Menu.java
index f9d648a37c6996fbc295d8026baf268ebd020f19..9f8df4c25d96d498c6019c1e123ef99a61e05c6e 100644 (file)
@@ -6,19 +6,24 @@ import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.TextureRegion;
 import com.badlogic.gdx.utils.ArrayMap;
 import com.badlogic.gdx.utils.JsonValue;
-import ru.deadsoftware.cavedroid.CaveGame;
-import ru.deadsoftware.cavedroid.GameScreen;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.MainConfig;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.MenuProc;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.Button;
-import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonDrawer;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonEventListener;
+import ru.deadsoftware.cavedroid.menu.objects.ButtonRenderer;
 import ru.deadsoftware.cavedroid.misc.Assets;
 
 import java.util.HashMap;
 
 public abstract class Menu {
 
-    private float width;
-    private float height;
+    protected final MainConfig mMainConfig;
+    protected final MenuProc.Input mMenuInput;
+
+    private final ButtonRenderer mButtonRenderer;
+
+    private final float mWidth;
+    private final float mHeight;
 
     /**
      * {@link ArrayMap} of {@link Button Buttons} of this menu screen
@@ -26,12 +31,16 @@ public abstract class Menu {
     private ArrayMap<String, Button> buttons;
 
     /**
-     * @param width  Viewport width
-     * @param height Viewport height
+     * @param width          Viewport width
+     * @param height         Viewport height
+     * @param buttonRenderer {@link ButtonRenderer} that will draw the buttons of this menu
      */
-    Menu(float width, float height) {
-        this.width = width;
-        this.height = height;
+    Menu(float width, float height, ButtonRenderer buttonRenderer, MainConfig mainConfig, MenuProc.Input menuInput) {
+        mWidth = width;
+        mHeight = height;
+        mButtonRenderer = buttonRenderer;
+        mMainConfig = mainConfig;
+        mMenuInput = menuInput;
         initButtons();
     }
 
@@ -52,15 +61,18 @@ public abstract class Menu {
      * @param jsonFile A {@link FileHandle} to json file
      */
     void loadButtonsFromJson(FileHandle jsonFile) {
-        if (buttons == null) buttons = new ArrayMap<>();
+        if (buttons == null) {
+            buttons = new ArrayMap<>();
+        }
         HashMap<String, ButtonEventListener> eventListeners = getButtonEventListeners();
         JsonValue json = Assets.jsonReader.parse(jsonFile);
-        int y = (int) height / 4;
+        int y = (int) mHeight / 4;
         for (JsonValue key = json.child(); key != null; key = key.next(), y += Button.HEIGHT + 10) {
             buttons.put(key.name(),
                     new Button(Assets.getStringFromJson(key, "label", ""),
-                            (int) width / 2 - Button.WIDTH / 2,
-                            Assets.getIntFromJson(key, "y", y), Assets.getIntFromJson(key, "type", Button.NORMAL),
+                            (int) mWidth / 2 - Button.WIDTH / 2,
+                            Assets.getIntFromJson(key, "y", y),
+                            Assets.getIntFromJson(key, "type", Button.NORMAL),
                             eventListeners.containsKey(key.name()) ? eventListeners.get(key.name()) : () -> {
                             }));
         }
@@ -71,28 +83,28 @@ public abstract class Menu {
      *
      * @param spriter {@link SpriteBatch} that will draw it. Should be already started.
      */
-    public void draw(SpriteBatch spriter, ButtonDrawer buttonDrawer, float width, float height) {
+    public void draw(SpriteBatch spriter) {
         TextureRegion background = Assets.textureRegions.get("background");
         TextureRegion gamelogo = Assets.textureRegions.get("gamelogo");
 
-        for (int x = 0; x <= width / 16; x++) {
-            for (int y = 0; y <= height / 16; y++) {
+        for (int x = 0; x <= mWidth / 16; x++) {
+            for (int y = 0; y <= mHeight / 16; y++) {
                 spriter.draw(background, x * 16, y * 16);
             }
         }
-        spriter.draw(gamelogo, width / 2 - (float) gamelogo.getRegionWidth() / 2, 8);
+        spriter.draw(gamelogo, mWidth / 2 - (float) gamelogo.getRegionWidth() / 2, 8);
 
-        float inputX = Gdx.input.getX() * width / GameScreen.getWidth();
-        float inputY = Gdx.input.getY() * height / GameScreen.getHeight();
+        float inputX = Gdx.input.getX() * mWidth / Gdx.graphics.getWidth();
+        float inputY = Gdx.input.getY() * mHeight / Gdx.graphics.getHeight();
         for (Button button : buttons.values()) {
             if (button.getType() > 0) {
-                if (button.getRect().contains(inputX, inputY) && (!CaveGame.TOUCH || Gdx.input.isTouched())) {
+                if (button.getRect().contains(inputX, inputY) && (/*!CaveGame.TOUCH || */Gdx.input.isTouched())) {
                     button.setType(2);
                 } else {
                     button.setType(1);
                 }
             }
-            button.draw(buttonDrawer);
+            button.draw(mButtonRenderer);
         }
     }