DEADSOFTWARE

Rename move -> velocity
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavedroid / game / GamePhysics.java
index d6b5a9aa5da8e907c07430e1670cce350a61a757..6572cf558a9551692f67155b419f5e6d9cbaab51 100644 (file)
@@ -96,26 +96,26 @@ class GamePhysics {
         if (dropToPlayer > 0) {
             drop.moveToPlayer(mGameWorld, mMobsController.getPlayer(), dropToPlayer);
         } else {
-            if (drop.getMove().x >= .5f) {
-                drop.getMove().x -= .5f;
-            } else if (drop.getMove().x <= -.5f) {
-                drop.getMove().x += .5f;
+            if (drop.getVelocity().x >= .5f) {
+                drop.getVelocity().x -= .5f;
+            } else if (drop.getVelocity().x <= -.5f) {
+                drop.getVelocity().x += .5f;
             } else {
-                drop.getMove().x = 0;
+                drop.getVelocity().x = 0;
             }
-            if (drop.getMove().y < 9) {
-                drop.getMove().y += gravity.y / 4;
+            if (drop.getVelocity().y < 9) {
+                drop.getVelocity().y += gravity.y / 4;
             }
         }
         drop.move();
 
 
         if (checkColl(drop)) {
-            drop.getMove().set(0, -1);
+            drop.getVelocity().set(0, -1);
             do {
                 drop.move();
             } while (checkColl(drop));
-            drop.getMove().setZero();
+            drop.getVelocity().setZero();
         }
     }
 
@@ -132,9 +132,9 @@ class GamePhysics {
 
                 int d = 0;
 
-                if (mob.getMove().x < 0) {
+                if (mob.getVelocity().x < 0) {
                     d = 1;
-                } else if (mob.getMove().x > 0) {
+                } else if (mob.getVelocity().x > 0) {
                     d = -1;
                 }
 
@@ -157,7 +157,7 @@ class GamePhysics {
         if (checkColl(mob)) {
             int d = -1;
 
-            if (mob.getMove().y < 0) {
+            if (mob.getVelocity().y < 0) {
                 d = 1;
             }
 
@@ -172,7 +172,7 @@ class GamePhysics {
                 mob.y += d;
             }
 
-            mob.getMove().y = 0;
+            mob.getVelocity().y = 0;
 
         } else {
             mob.setCanJump(false);
@@ -184,7 +184,7 @@ class GamePhysics {
     }
 
     private void playerPhy(Player player) {
-        player.y += player.getMove().y;
+        player.y += player.getVelocity().y;
         mobYColl(player);
 
         if (player.isDead()) {
@@ -192,71 +192,71 @@ class GamePhysics {
         }
 
         if (GameItems.isFluid(getBlock(player))) {
-            if (mMainConfig.isTouch() && player.getMove().x != 0 && !player.swim && !player.isFlyMode()) {
+            if (mMainConfig.isTouch() && player.getVelocity().x != 0 && !player.swim && !player.isFlyMode()) {
                 player.swim = true;
             }
             if (!player.swim) {
-                if (!player.isFlyMode() && player.getMove().y < 4.5f) {
-                    player.getMove().add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
+                if (!player.isFlyMode() && player.getVelocity().y < 4.5f) {
+                    player.getVelocity().add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
                 }
-                if (!player.isFlyMode() && player.getMove().y > 4.5f) {
-                    player.getMove().add(0, -1f);
+                if (!player.isFlyMode() && player.getVelocity().y > 4.5f) {
+                    player.getVelocity().add(0, -1f);
                 }
             } else {
-                player.getMove().add(0, -.5f);
-                if (player.getMove().y < -3) {
-                    player.getMove().y = -3;
+                player.getVelocity().add(0, -.5f);
+                if (player.getVelocity().y < -3) {
+                    player.getVelocity().y = -3;
                 }
             }
         } else {
-            if (!player.isFlyMode() && player.getMove().y < 18) {
-                player.getMove().add(gravity);
+            if (!player.isFlyMode() && player.getVelocity().y < 18) {
+                player.getVelocity().add(gravity);
             }
         }
 
-        player.x += player.getMove().x * (player.isFlyMode() ? 1.5f : 1) *
+        player.x += player.getVelocity().x * (player.isFlyMode() ? 1.5f : 1) *
                 (GameItems.isFluid(getBlock(player)) && !player.isFlyMode() ? .8f : 1);
 
         mobXColl(player);
 
-        if (mMainConfig.isTouch() && !player.isFlyMode() && player.canJump() && player.getMove().x != 0 && checkJump(player)) {
-            player.getMove().add(0, -8);
+        if (mMainConfig.isTouch() && !player.isFlyMode() && player.canJump() && player.getVelocity().x != 0 && checkJump(player)) {
+            player.getVelocity().add(0, -8);
             player.setCanJump(false);
         }
     }
 
     private void mobPhy(Mob mob) {
         if (mob.getType() == Mob.Type.MOB && GameItems.isFluid(getBlock(mob))) {
-            if (mob.getMove().y > 9) {
-                mob.getMove().add(0, -.9f);
+            if (mob.getVelocity().y > 9) {
+                mob.getVelocity().add(0, -.9f);
             }
 
-            mob.getMove().add(0, -.5f);
+            mob.getVelocity().add(0, -.5f);
 
-            if (mob.getMove().y < -3) {
-                mob.getMove().y = -3;
+            if (mob.getVelocity().y < -3) {
+                mob.getVelocity().y = -3;
             }
-        } else if (!mob.isFlyMode() && mob.getMove().y < 18) {
-            mob.getMove().add(gravity);
+        } else if (!mob.isFlyMode() && mob.getVelocity().y < 18) {
+            mob.getVelocity().add(gravity);
         }
 
-        mob.y += mob.getMove().y;
+        mob.y += mob.getVelocity().y;
         mobYColl(mob);
 
         if (mob.isDead()) {
             return;
         }
 
-        mob.x += mob.getMove().x;
+        mob.x += mob.getVelocity().x;
         mobXColl(mob);
 
-        if (mob.canJump() && mob.getMove().x != 0 && checkJump(mob)) {
-            mob.getMove().add(0, -8);
+        if (mob.canJump() && mob.getVelocity().x != 0 && checkJump(mob)) {
+            mob.getVelocity().add(0, -8);
             mob.setCanJump(false);
         }
     }
 
-    void update() {
+    void update(float delta) {
         Player player = mMobsController.getPlayer();
 
         for (Iterator<Drop> it = mDropController.getIterator(); it.hasNext(); ) {