DEADSOFTWARE

Optimization
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GameWorld.java
index 6adac2d5ad1f7bd47b873f25ad832bdd3c927c8a..e6c5633ba78c016b76a521be8244bd929f172787 100644 (file)
@@ -1,6 +1,6 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
-import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.objects.Drop;
 
 public class GameWorld {
 
@@ -16,6 +16,14 @@ public class GameWorld {
         return HEIGHT;
     }
 
+    public float getWidthPx() {
+        return WIDTH * 16f;
+    }
+
+    public float getHeightPx() {
+        return HEIGHT * 16f;
+    }
+
     public int[][] getFullForeMap() {
         return foreMap;
     }
@@ -30,44 +38,39 @@ public class GameWorld {
         return x;
     }
 
-    public int getForeMap(int x, int y) {
+    private int getMap(int x, int y, int layer) {
         int map = 0;
         try {
             x = transformX(x);
-            map = foreMap[x][y];
+            map = (layer == 0) ? foreMap[x][y] : backMap[x][y];
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            //Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
         }
         return map;
     }
 
-    public void setForeMap(int x, int y, int value) {
+    private void setMap(int x, int y, int layer, int value) {
         try {
             x = transformX(x);
-            foreMap[x][y] = value;
+            if (layer == 0) foreMap[x][y] = value;
+            else backMap[x][y] = value;
         } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            //Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
         }
     }
 
+    public int getForeMap(int x, int y) {
+        return getMap(x, y, 0);
+    }
+
+    public void setForeMap(int x, int y, int value) {
+        setMap(x, y, 0, value);
+    }
+
     public int getBackMap(int x, int y) {
-        int map = 0;
-        try {
-            x = transformX(x);
-            map = backMap[x][y];
-        } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            //Gdx.app.error("GameWorld",e.toString());
-        }
-        return map;
+        return getMap(x, y, 1);
     }
 
     public void setBackMap(int x, int y, int value) {
-        try {
-            x = transformX(x);
-            backMap[x][y] = value;
-        } catch (ArrayIndexOutOfBoundsException e) {
-            //Gdx.app.error("GameWorld", e.toString());
-        }
+        setMap(x, y, 1, value);
     }
 
     private void placeSlab(int x, int y, int value) {
@@ -94,9 +97,9 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void placeToForeground(int x, int y, int value) {
-        if (getForeMap(x, y) == 0 || value == 0 || !Items.blocks.getValueAt(getForeMap(x, y)).coll) {
+        if (getForeMap(x, y) == 0 || value == 0 || !GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).hasCollision()) {
             setForeMap(x, y, value);
-        } else if (Items.isSlab(value) && getForeMap(x, y) == value) {
+        } else if (GameItems.isSlab(value) && getForeMap(x, y) == value) {
             placeSlab(x, y, value);
         }
         GameProc.UPD_X = x - 8;
@@ -105,21 +108,22 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void placeToBackground(int x, int y, int value) {
-        if (value == 0 || (getBackMap(x, y) == 0 && Items.blocks.getValueAt(value).coll) &&
-                (!Items.blocks.getValueAt(value).tp || value == 18)) {
+        if (value == 0 || (getBackMap(x, y) == 0 && GameItems.getBlock(value).hasCollision()) &&
+                (!GameItems.getBlock(value).isTransparent() || value == 18)) {
             setBackMap(x, y, value);
         }
     }
 
-    public Vector2 getSpawnPoint() {
-        int x = 0, y = 0;
-        while (true) {
-            y++;
-            if (getForeMap(x, y) > 0 && Items.blocks.getValueAt(getForeMap(x, y)).coll) break;
-        }
-        x = x * 16 + 4;
-        y = y * 16 - 32;
-        return new Vector2(x, y);
+    public void destroyForeMap(int x, int y, GameProc gp) {
+        if (GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).getDrop() > 0)
+            gp.drops.add(new Drop(transformX(x) * 16 + 4, y * 16 + 4, GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).getDrop()));
+        placeToForeground(x, y, 0);
+    }
+
+    public void destroyBackMap(int x, int y, GameProc gp) {
+        if (GameItems.getBlock(getBackMap(x, y)).getDrop() > 0)
+            gp.drops.add(new Drop(transformX(x) * 16 + 4, y * 16 + 4, GameItems.getBlock(getBackMap(x, y)).getDrop()));
+        placeToBackground(x, y, 0);
     }
 
     public void generate(int w, int h) {