DEADSOFTWARE

Autoswim on touch screen
[cavedroid.git] / core / src / ru / deadsoftware / cavecraft / game / GamePhysics.java
index 2fdc29bca17b88dd066b8ef1ebd8840fc0cab6cb..28a8333214fe4983c95f7e3f5ea868f536384910 100644 (file)
@@ -1,14 +1,16 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
+import com.badlogic.gdx.Gdx;
 import com.badlogic.gdx.math.Intersector;
 import com.badlogic.gdx.math.MathUtils;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.CaveGame;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.Items;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.mobs.Mob;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.objects.Player;
 
+import java.util.Iterator;
+
 public class GamePhysics {
 
     public static final int PL_SPEED = 2;
@@ -23,26 +25,21 @@ public class GamePhysics {
     }
 
     private boolean checkJump(Rectangle rect, int dir) {
-        int bl = 0;
+        int bl;
         switch (dir) {
             case 0:
-                bl = gameProc.world.getForeMap(
-                    (int)((rect.x+(rect.width/2))/16) - 1,
-                    (int)(rect.y/16)+1);
-                if (gameProc.world.getForeMap((int)((rect.x+(rect.width/2))/16)-1,(int)(rect.y/16))>0) bl=0;
-                if (gameProc.world.getForeMap((int)((rect.x+(rect.width/2))/16)-1,(int)(rect.y/16)-1)>0) bl=0;
+                bl = gameProc.world.getForeMap((int)((rect.x-8)/16),(int)((rect.y+rect.height-8)/16));
+                if (checkColl(new Rectangle(rect.x+rect.width/2, rect.y-18, rect.width, rect.height))) bl=0;
                 break;
             case 1:
-                bl = gameProc.world.getForeMap(
-                    (int)((rect.x+(rect.width/2))/16) + 1,
-                    (int)(rect.y/16)+1);
-                if (gameProc.world.getForeMap((int)((rect.x+(rect.width/2))/16)+1,(int)(rect.y/16))>0) bl=0;
-                if (gameProc.world.getForeMap((int)((rect.x+(rect.width/2))/16)+1,(int)(rect.y/16)-1)>0) bl=0;
+                bl = gameProc.world.getForeMap((int)((rect.x+rect.width+8)/16),(int)((rect.y+rect.height-8)/16));
+                if (checkColl(new Rectangle(rect.x+rect.width/2, rect.y-18, rect.width, rect.height))) bl=0;
                 break;
             default:
                 bl=0;
         }
-        return (bl>0 && Items.BLOCKS.getValueAt(bl).collision);
+        return (bl>0 && Items.BLOCKS.getValueAt(bl).toJump() &&
+                (rect.y+rect.height)-Items.BLOCKS.getValueAt(bl).getRect((int)((rect.x-8)/16),(int)((rect.y+rect.height-8)/16)).y>8);
     }
 
     private boolean checkColl(Rectangle rect) {
@@ -66,11 +63,15 @@ public class GamePhysics {
         return false;
     }
 
+    private int getBlock(Rectangle rect) {
+        return gameProc.world.getForeMap((int)(rect.x+rect.width/2)/16, (int)(rect.y+rect.height/8*7)/16);
+    }
+
     private void playerPhy(Player pl) {
         pl.position.add(pl.moveY);
         if (checkColl(pl.getRect())) {
             int d = -1;
-            if (pl.moveY.y<0) d=1; else if (pl.moveY.y>0) d=-1;
+            if (pl.moveY.y<0) d=1;
             if (d==-1) {
                 pl.flyMode = false;
                 pl.canJump = true;
@@ -81,7 +82,21 @@ public class GamePhysics {
         } else {
             pl.canJump = false;
         }
-        if (!pl.flyMode && pl.moveY.y<18) pl.moveY.add(gravity);
+
+        if (Items.isFluid(getBlock(pl.getRect()))) {
+            if (CaveGame.TOUCH && pl.moveX.x!=0 && !gameProc.swim && !pl.flyMode) gameProc.swim = true;
+            if (!gameProc.swim) {
+                if (!pl.flyMode && pl.moveY.y < 9) pl.moveY.add(gravity.x / 2, gravity.y / 2);
+                if (!pl.flyMode && pl.moveY.y > 9) pl.moveY.add(0, -.9f);
+            } else {
+                pl.moveY.add(0, -.5f);
+                if (pl.moveY.y<-3) pl.moveY.y = -3;
+            }
+        } else {
+            if (!pl.flyMode && pl.moveY.y<18) pl.moveY.add(gravity);
+            if (CaveGame.TOUCH && gameProc.swim) gameProc.swim = false;
+        }
+
         pl.position.add(pl.moveX);
         if (checkColl(pl.getRect())) {
             if (pl.canJump && !pl.flyMode) pl.position.y-=8;
@@ -94,6 +109,8 @@ public class GamePhysics {
                 while (checkColl(pl.getRect())) pl.position.x += d;
             }
         }
+        if (pl.position.x+pl.texWidth/2<0) pl.position.x+=gameProc.world.getWidth()*16;
+        if (pl.position.x+pl.texWidth/2>gameProc.world.getWidth()*16) pl.position.x-=gameProc.world.getWidth()*16;
         if (pl.position.y > gameProc.world.getHeight()*16) {
             pl.position = gameProc.world.getSpawnPoint().cpy();
         }
@@ -106,22 +123,50 @@ public class GamePhysics {
     private void mobPhy(Mob mob) {
         mob.position.add(mob.moveY);
         if (checkColl(mob.getRect())) {
-            mob.canJump = true;
             int d = -1;
-            if (mob.moveY.y<0) d=1; else if (mob.moveY.y>0) d=-1;
+            if (mob.moveY.y<0) d=1;
+            if (d==-1) mob.canJump = true;
             mob.position.y = MathUtils.round(mob.position.y);
             while (checkColl(mob.getRect())) mob.position.y+=d;
             mob.moveY.setZero();
+            if (mob.getType() > 0) {
+                gameProc.world.setForeMap((int)mob.position.x/16, (int)mob.position.y/16, mob.getType());
+                mob.position.y = -1;
+                mob.dead = true;
+            }
         } else {
             mob.canJump = false;
         }
-        mob.moveY.add(gravity);
+
+        if (mob.getType()==0 && Items.isFluid(getBlock(mob.getRect()))) {
+            if (mob.moveY.y > 9) mob.moveY.add(0, -.9f);
+            mob.moveY.add(0, -.5f);
+            if (mob.moveY.y<-3) mob.moveY.y = -3;
+        } else if (mob.moveY.y<18) mob.moveY.add(gravity);
+
         mob.position.add(mob.moveX);
         if (checkColl(mob.getRect())) {
-            int d = 0;
-            if (mob.moveX.x<0) d=1; else if (mob.moveX.x>0) d=-1;
-            mob.position.x = MathUtils.round(mob.position.x);
-            while (checkColl(mob.getRect())) mob.position.x+=d;
+            if (mob.canJump) {
+                mob.position.y-=8;
+            }
+            if (checkColl(mob.getRect())) {
+                if (mob.canJump) mob.position.y+=8;
+                int d = 0;
+                if (mob.moveX.x < 0) d = 1;
+                else if (mob.moveX.x > 0) d = -1;
+                mob.position.x = MathUtils.round(mob.position.x);
+                while (checkColl(mob.getRect())) mob.position.x += d;
+                if (mob.canJump) mob.changeDir();
+            }
+        }
+        if (mob.position.x+mob.width/2<0) mob.position.x+=gameProc.world.getWidth()*16;
+        if (mob.position.x+mob.width/2>gameProc.world.getWidth()*16) mob.position.x-=gameProc.world.getWidth()*16;
+        if (mob.position.y > gameProc.world.getHeight()*16) {
+            mob.position.y = 0;
+        }
+        if (checkJump(mob.getRect(), mob.dir) && mob.canJump && !mob.moveX.equals(Vector2.Zero)) {
+            mob.moveY.add(0, -8);
+            mob.canJump = false;
         }
 }
 
@@ -130,6 +175,11 @@ public class GamePhysics {
             mob.ai();
             mobPhy(mob);
         }
+        for (Iterator<Mob> it = gameProc.mobs.iterator(); it.hasNext();) {
+            Mob m = it.next();
+            if (m.dead)
+                it.remove();
+        }
         playerPhy(gameProc.player);
 
         gameProc.renderer.camera.position.set(