DEADSOFTWARE

Add more GameWorld methods
authorfred-boy <fredboy@protonmail.com>
Fri, 27 Sep 2019 13:18:40 +0000 (20:18 +0700)
committerfred-boy <fredboy@protonmail.com>
Sun, 29 Sep 2019 04:39:17 +0000 (11:39 +0700)
core/src/ru/deadsoftware/cavedroid/game/GameWorld.java

index e9539e207b8d5701c307fc7623a1117ef06c061d..9c71cfc306a32ff9aa92dd3b8d318dd3096f9803 100644 (file)
@@ -60,10 +60,14 @@ public class GameWorld {
         }
     }
 
-    public boolean hasBlockAt(int x, int y) {
+    public boolean hasForeAt(int x, int y) {
         return getMap(x, y, 0) != 0;
     }
 
+    public boolean hasBackAt(int x, int y) {
+        return getMap(x, y, 1) != 0;
+    }
+
     public int getForeMap(int x, int y) {
         return getMap(x, y, 0);
     }
@@ -112,7 +116,7 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void placeToForeground(int x, int y, int value) {
-        if (!hasBlockAt(x, y) || value == 0 || !GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).hasCollision()) {
+        if (!hasForeAt(x, y) || value == 0 || !GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).hasCollision()) {
             setForeMap(x, y, value);
         } else if (GameItems.isSlab(value) && getForeMap(x, y) == value) {
             placeSlab(x, y, value);