DEADSOFTWARE

Refactor
authorfred-boy <fred-boy@protonmail.com>
Sat, 24 Nov 2018 16:22:25 +0000 (23:22 +0700)
committerfred-boy <fred-boy@protonmail.com>
Sat, 24 Nov 2018 16:22:25 +0000 (23:22 +0700)
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameInput.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GamePhysics.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameProc.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameRenderer.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/Mob.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/Pig.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/objects/Player.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/misc/InputHandlerGame.java

index 2b9e1ddb2486ba3c6743e1ff251a3ffb1e30fed7..8bfea89aad345ff07b257dba81527c258858bc2e 100644 (file)
@@ -20,18 +20,25 @@ public class GameInput {
         return GameItems.isFluid(gp.world.getForeMap(gp.player.getMapX(), gp.player.getMapY()));
     }
 
+    private boolean insideCreativeInv(int screenX, int screenY) {
+        return (screenX > gp.renderer.getWidth() / 2 - Assets.creativeInv.getRegionWidth() / 2 &&
+                screenX < gp.renderer.getWidth() / 2 + Assets.creativeInv.getRegionWidth() / 2 &&
+                screenY > gp.renderer.getHeight() / 2 - Assets.creativeInv.getRegionHeight() / 2 &&
+                screenY < gp.renderer.getHeight() / 2 + Assets.creativeInv.getRegionHeight() / 2);
+    }
+
     private void wasdPressed(int keycode) {
         if (gp.ctrlMode == 0 || !CaveGame.TOUCH) {
             switch (keycode) {
                 case Input.Keys.A:
                     gp.player.mov.x = -GamePhysics.PL_SPEED;
                     gp.player.setDir(0);
-                    if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) gp.swim = true;
+                    if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) gp.player.swim = true;
                     break;
                 case Input.Keys.D:
                     gp.player.mov.x = GamePhysics.PL_SPEED;
                     gp.player.setDir(1);
-                    if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) gp.swim = true;
+                    if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) gp.player.swim = true;
                     break;
             }
         } else {
@@ -69,7 +76,7 @@ public class GameInput {
 
             case Input.Keys.SPACE:
                 if (checkSwim()) {
-                    gp.swim = true;
+                    gp.player.swim = true;
                 } else if (gp.player.canJump) {
                     gp.player.mov.add(0, -7);
                 } else if (!gp.player.flyMode && gp.player.gameMode == 1) {
@@ -116,20 +123,17 @@ public class GameInput {
             case Input.Keys.A:
             case Input.Keys.D:
                 gp.player.mov.x = 0;
-                if (CaveGame.TOUCH && gp.swim) gp.swim = false;
+                if (CaveGame.TOUCH && gp.player.swim) gp.player.swim = false;
                 break;
 
             case Input.Keys.SPACE:
             case Input.Keys.CONTROL_LEFT:
                 if (gp.player.flyMode) gp.player.mov.y = 0;
-                if (gp.swim) gp.swim = false;
+                if (gp.player.swim) gp.player.swim = false;
                 break;
         }
     }
 
-    public void mouseMoved(int screenX, int screenY) {
-    }
-
     public void touchDown(int screenX, int screenY, int button) {
         gp.touchDownTime = TimeUtils.millis();
         gp.isTouchDown = true;
@@ -144,11 +148,7 @@ public class GameInput {
             gp.isKeyDown = false;
         }
         if (gp.isTouchDown) {
-            if (CaveGame.STATE == AppState.GAME_CREATIVE_INV &&
-                    screenX > gp.renderer.getWidth() / 2 - Assets.creativeInv.getRegionWidth() / 2 &&
-                    screenX < gp.renderer.getWidth() / 2 + Assets.creativeInv.getRegionWidth() / 2 &&
-                    screenY > gp.renderer.getHeight() / 2 - Assets.creativeInv.getRegionHeight() / 2 &&
-                    screenY < gp.renderer.getHeight() / 2 + Assets.creativeInv.getRegionHeight() / 2) {
+            if (CaveGame.STATE == AppState.GAME_CREATIVE_INV && insideCreativeInv(screenX, screenY)) {
                 int ix = (int) (screenX - (gp.renderer.getWidth() / 2 - Assets.creativeInv.getRegionWidth() / 2 + 8)) / 18;
                 int iy = (int) (screenY - (gp.renderer.getHeight() / 2 - Assets.creativeInv.getRegionHeight() / 2 + 18)) / 18;
                 int item = gp.creativeScroll * 8 + (ix + iy * 8);
@@ -164,10 +164,10 @@ public class GameInput {
             } else if (screenY < Assets.invBar.getRegionHeight() &&
                     screenX > gp.renderer.getWidth() / 2 - Assets.invBar.getRegionWidth() / 2 &&
                     screenX < gp.renderer.getWidth() / 2 + Assets.invBar.getRegionWidth() / 2) {
-                gp.slot = (int) ((screenX - (gp.renderer.getWidth() / 2 - Assets.invBar.getRegionWidth() / 2)) / 20);
+                gp.player.invSlot = (int) ((screenX - (gp.renderer.getWidth() / 2 - Assets.invBar.getRegionWidth() / 2)) / 20);
             } else if (button == Input.Buttons.RIGHT) {
                 gp.useItem(gp.curX, gp.curY,
-                        gp.player.inv[gp.slot], false);
+                        gp.player.inv[gp.player.invSlot], false);
             } else if (button == Input.Buttons.LEFT) {
                 gp.blockDmg = 0;
             }
@@ -177,10 +177,7 @@ public class GameInput {
 
     public void touchDragged(int screenX, int screenY) {
         if (CaveGame.STATE == AppState.GAME_CREATIVE_INV && Math.abs(screenY - gp.touchDownY) > 16) {
-            if (screenX > gp.renderer.getWidth() / 2 - Assets.creativeInv.getRegionWidth() / 2 &&
-                    screenX < gp.renderer.getWidth() / 2 + Assets.creativeInv.getRegionWidth() / 2 &&
-                    screenY > gp.renderer.getHeight() / 2 - Assets.creativeInv.getRegionHeight() / 2 &&
-                    screenY < gp.renderer.getHeight() / 2 + Assets.creativeInv.getRegionHeight() / 2) {
+            if (insideCreativeInv(screenX, screenY)) {
                 gp.creativeScroll -= (screenY - gp.touchDownY) / 16;
                 gp.touchDownX = screenX;
                 gp.touchDownY = screenY;
@@ -194,9 +191,9 @@ public class GameInput {
     public void scrolled(int amount) {
         switch (CaveGame.STATE) {
             case GAME_PLAY:
-                gp.slot += amount;
-                if (gp.slot < 0) gp.slot = 8;
-                if (gp.slot > 8) gp.slot = 0;
+                gp.player.invSlot += amount;
+                if (gp.player.invSlot < 0) gp.player.invSlot = 8;
+                if (gp.player.invSlot > 8) gp.player.invSlot = 0;
                 break;
             case GAME_CREATIVE_INV:
                 gp.creativeScroll += amount;
index 8f3e8fe7309f8f679626b2fbf5665f12fb21a8a3..101ff7950f8d7f5560a84daf0c772212265e4d85 100644 (file)
@@ -86,25 +86,55 @@ class GamePhysics {
         }
     }
 
-    private void playerPhy(Player pl) {
-        pl.pos.y += pl.mov.y;
-        if (checkColl(pl.getRect())) {
+    private void mobXColl(Mob mob) {
+        if (checkColl(mob.getRect())) {
+            if (mob.canJump && !mob.flyMode) {
+                mob.pos.y -= 8;
+            }
+            if (checkColl(mob.getRect())) {
+                if (mob.canJump && !mob.flyMode) mob.pos.y += 8;
+                int d = 0;
+                if (mob.mov.x < 0) d = 1;
+                else if (mob.mov.x > 0) d = -1;
+                mob.pos.x = MathUtils.round(mob.pos.x);
+                while (checkColl(mob.getRect())) mob.pos.x += d;
+                if (mob.canJump) mob.changeDir();
+            }
+        }
+        if (mob.pos.x + mob.getWidth() / 2 < 0) mob.pos.x += gp.world.getWidthPx();
+        if (mob.pos.x + mob.getWidth() / 2 > gp.world.getWidthPx()) mob.pos.x -= gp.world.getWidthPx();
+    }
+
+    private void mobYColl(Mob mob) {
+        if (checkColl(mob.getRect())) {
             int d = -1;
-            if (pl.mov.y < 0) d = 1;
+            if (mob.mov.y < 0) d = 1;
             if (d == -1) {
-                pl.flyMode = false;
-                pl.canJump = true;
+                mob.canJump = true;
+                mob.flyMode = false;
+            }
+            mob.pos.y = MathUtils.round(mob.pos.y);
+            while (checkColl(mob.getRect())) mob.pos.y += d;
+            mob.mov.y = 0;
+            if (mob.getType() > 0) {
+                gp.world.setForeMap(mob.getMapX(), mob.getMapY(), mob.getType());
+                mob.kill();
             }
-            pl.pos.y = MathUtils.round(pl.pos.y);
-            while (checkColl(pl.getRect())) pl.pos.y += d;
-            pl.mov.y = 0;
         } else {
-            pl.canJump = false;
+            mob.canJump = false;
+        }
+        if (mob.pos.y > gp.world.getHeightPx()) {
+            mob.kill();
         }
+    }
+
+    private void playerPhy(Player pl) {
+        pl.pos.y += pl.mov.y;
+        mobYColl(pl);
 
         if (GameItems.isFluid(getBlock(pl.getRect()))) {
-            if (CaveGame.TOUCH && pl.mov.x != 0 && !gp.swim && !pl.flyMode) gp.swim = true;
-            if (!gp.swim) {
+            if (CaveGame.TOUCH && pl.mov.x != 0 && !pl.swim && !pl.flyMode) pl.swim = true;
+            if (!pl.swim) {
                 if (!pl.flyMode && pl.mov.y < 4.5f) pl.mov.add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
                 if (!pl.flyMode && pl.mov.y > 4.5f) pl.mov.add(0, -1f);
             } else {
@@ -116,22 +146,8 @@ class GamePhysics {
         }
 
         pl.pos.x += pl.mov.x;
-        if (checkColl(pl.getRect())) {
-            if (pl.canJump && !pl.flyMode) pl.pos.y -= 8;
-            if (checkColl(pl.getRect())) {
-                if (pl.canJump && !pl.flyMode) pl.pos.y += 8;
-                int d = 0;
-                if (pl.mov.x < 0) d = 1;
-                else if (pl.mov.x > 0) d = -1;
-                pl.pos.x = MathUtils.round(pl.pos.x);
-                while (checkColl(pl.getRect())) pl.pos.x += d;
-            }
-        }
-        if (pl.pos.x + pl.getWidth() / 2 < 0) pl.pos.x += gp.world.getWidthPx();
-        if (pl.pos.x + pl.getWidth() / 2 > gp.world.getWidthPx()) pl.pos.x -= gp.world.getWidthPx();
-        if (pl.pos.y > gp.world.getHeightPx()) {
-            pl.respawn(gp.world);
-        }
+        mobXColl(pl);
+
         if (CaveGame.TOUCH && checkJump(pl.getRect(), pl.getDir()) && !pl.flyMode && pl.canJump && pl.mov.x != 0) {
             pl.mov.add(0, -8);
             pl.canJump = false;
@@ -140,47 +156,17 @@ class GamePhysics {
 
     private void mobPhy(Mob mob) {
         mob.pos.y += mob.mov.y;
-        if (checkColl(mob.getRect())) {
-            int d = -1;
-            if (mob.mov.y < 0) d = 1;
-            if (d == -1) mob.canJump = true;
-            mob.pos.y = MathUtils.round(mob.pos.y);
-            while (checkColl(mob.getRect())) mob.pos.y += d;
-            mob.mov.y = 0;
-            if (mob.getType() > 0) {
-                gp.world.setForeMap(mob.getMapX(), mob.getMapY(), mob.getType());
-                mob.kill();
-            }
-        } else {
-            mob.canJump = false;
-        }
+        mobYColl(mob);
 
         if (mob.getType() == 0 && GameItems.isFluid(getBlock(mob.getRect()))) {
             if (mob.mov.y > 9) mob.mov.add(0, -.9f);
             mob.mov.add(0, -.5f);
             if (mob.mov.y < -3) mob.mov.y = -3;
-        } else if (mob.mov.y < 18) mob.mov.add(gravity);
+        } else if (!mob.flyMode && mob.mov.y < 18) mob.mov.add(gravity);
 
         mob.pos.x += mob.mov.x;
-        if (checkColl(mob.getRect())) {
-            if (mob.canJump) {
-                mob.pos.y -= 8;
-            }
-            if (checkColl(mob.getRect())) {
-                if (mob.canJump) mob.pos.y += 8;
-                int d = 0;
-                if (mob.mov.x < 0) d = 1;
-                else if (mob.mov.x > 0) d = -1;
-                mob.pos.x = MathUtils.round(mob.pos.x);
-                while (checkColl(mob.getRect())) mob.pos.x += d;
-                if (mob.canJump) mob.changeDir();
-            }
-        }
-        if (mob.pos.x + mob.getWidth() / 2 < 0) mob.pos.x += gp.world.getWidthPx();
-        if (mob.pos.x + mob.getWidth() / 2 > gp.world.getWidthPx()) mob.pos.x -= gp.world.getWidthPx();
-        if (mob.pos.y > gp.world.getHeightPx()) {
-            mob.pos.y = 0;
-        }
+        mobXColl(mob);
+
         if (checkJump(mob.getRect(), mob.getDir()) && mob.canJump && mob.mov.x != 0) {
             mob.mov.add(0, -8);
             mob.canJump = false;
@@ -188,6 +174,7 @@ class GamePhysics {
     }
 
     void update(float delta) {
+        //TODO use delta time
         for (Iterator<Drop> it = gp.drops.iterator(); it.hasNext(); ) {
             Drop drop = it.next();
             dropPhy(drop);
@@ -203,10 +190,11 @@ class GamePhysics {
         }
 
         playerPhy(gp.player);
+        if (gp.player.isDead()) gp.player.respawn(gp.world);
 
         gp.renderer.setCamPos(
-                gp.player.pos.x + (float) gp.player.getWidth() / 2 - gp.renderer.getWidth() / 2,
-                gp.player.pos.y + (float) gp.player.getHeight() / 2 - gp.renderer.getHeight() / 2);
+                gp.player.pos.x + gp.player.getWidth() / 2 - gp.renderer.getWidth() / 2,
+                gp.player.pos.y + gp.player.getHeight() / 2 - gp.renderer.getHeight() / 2);
     }
 
 }
index dd2c38732f361983f7a8f396b04ff1ada1fb57d3..8910d498670f0ba295af780595406fa815289927 100644 (file)
@@ -19,31 +19,27 @@ import java.util.ArrayList;
 
 public class GameProc implements Serializable {
 
-    public static double RUN_TIME = 0;
+    static boolean DO_UPD = false;
+    static int UPD_X = -1, UPD_Y = -1;
 
-    public static boolean DO_UPD = false;
-    public static int UPD_X = -1, UPD_Y = -1;
+    public transient GameWorld world;
+    public transient GameRenderer renderer;
+    public transient GamePhysics physics;
 
     public Player player;
-
     public ArrayList<Mob> mobs;
     public ArrayList<Drop> drops;
 
-    public transient GameWorld world;
-    public transient GameRenderer renderer;
-    public transient GamePhysics physics;
-
-    public int curX, curY;
-    public int slot;
-    public int ctrlMode;
-    public int creativeScroll, maxCreativeScroll;
-    public int blockDmg = 0;
 
-    public boolean isTouchDown, isKeyDown, swim;
-    public int touchDownX, touchDownY, keyDownCode;
-    public int touchDownBtn;
+    public boolean isTouchDown, isKeyDown;
+    public int ctrlMode, touchDownX, touchDownY, touchDownBtn, keyDownCode;
     public long touchDownTime;
 
+    int curX, curY;
+    int creativeScroll, maxCreativeScroll;
+    int blockDmg = 0;
+
+
     public GameProc(int gameMode) {
         world = new GameWorld();
         world.generate(1024, 256);
@@ -380,7 +376,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
     }
 
-    public void useItem(int x, int y, int id, boolean bg) {
+    void useItem(int x, int y, int id, boolean bg) {
         if (id > 0 && GameItems.getItem(id).getType() == 0) {
             if (!bg) world.placeToForeground(x, y, GameItems.getItem(id).getBlock());
             else world.placeToBackground(x, y, GameItems.getItem(id).getBlock());
@@ -388,8 +384,6 @@ public class GameProc implements Serializable {
     }
 
     public void update(float delta) {
-        RUN_TIME += delta;
-
         if (DO_UPD) {
             for (int y = UPD_Y; y < UPD_Y + 16; y++)
                 for (int x = UPD_X; x < UPD_X + 16; x++) {
@@ -436,7 +430,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
         if (isTouchDown && TimeUtils.timeSinceMillis(touchDownTime) > 500) {
             if (touchDownBtn == Input.Buttons.RIGHT) {
-                useItem(curX, curY, player.inv[slot], true);
+                useItem(curX, curY, player.inv[player.invSlot], true);
                 isTouchDown = false;
             } else if (touchDownY < Assets.invBar.getRegionHeight() &&
                     touchDownX > renderer.getWidth() / 2 - Assets.invBar.getRegionWidth() / 2 &&
index 7780d51e5e40a2a9ea52a3fd1116c5f3188fce92..72686d11e6484a83a5091f09776f499965236267 100644 (file)
@@ -1,15 +1,11 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game;
 
 import com.badlogic.gdx.Gdx;
-import com.badlogic.gdx.graphics.Color;
 import com.badlogic.gdx.graphics.GL20;
-import com.badlogic.gdx.graphics.glutils.ShapeRenderer;
-import com.badlogic.gdx.math.MathUtils;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.CaveGame;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.GameScreen;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.mobs.Mob;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.objects.Drop;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.game.objects.Player;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.Assets;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.Renderer;
 
@@ -41,37 +37,29 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         }
     }
 
-    private void drawWorldBackground() {
-        int minX = (int) (getCamX() / 16) - 1;
-        int minY = (int) (getCamY() / 16) - 1;
-        int maxX = (int) ((getCamX() + getWidth()) / 16) + 1;
-        int maxY = (int) ((getCamY() + getHeight()) / 16) + 1;
-        if (minY < 0) minY = 0;
-        if (maxY > gp.world.getHeight()) maxY = gp.world.getHeight();
-        for (int y = minY; y < maxY; y++) {
-            for (int x = minX; x < maxX; x++) {
-                if ((gp.world.getForeMap(x, y) == 0 || GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).isTransparent())
-                        && gp.world.getBackMap(x, y) > 0) {
-                    spriter.draw(
-                            Assets.blockTex[GameItems.getBlock(gp.world.getBackMap(x, y)).getTex()],
-                            drawX(x), drawY(y));
-                    if (gp.world.getForeMap(x, y) == 0 && x == gp.curX && y == gp.curY)
-                        drawWreck(gp.world.getBackMap(gp.curX, gp.curY));
-                    Assets.shade.setPosition(drawX(x), drawY(y));
-                    Assets.shade.draw(spriter);
-                }
-                if (gp.world.getForeMap(x, y) > 0 && GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).isBackground()) {
-                    spriter.draw(
-                            Assets.blockTex[GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).getTex()],
-                            drawX(x), drawY(y));
-                    if (x == gp.curX && y == gp.curY)
-                        drawWreck(gp.world.getForeMap(gp.curX, gp.curY));
-                }
+    private void drawBlock(int x, int y, boolean drawBG) {
+        if (drawBG) {
+            if ((gp.world.getForeMap(x, y) == 0 || GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).isTransparent())
+                    && gp.world.getBackMap(x, y) > 0) {
+                spriter.draw(
+                        Assets.blockTex[GameItems.getBlock(gp.world.getBackMap(x, y)).getTex()],
+                        drawX(x), drawY(y));
+                if (gp.world.getForeMap(x, y) == 0 && x == gp.curX && y == gp.curY)
+                    drawWreck(gp.world.getBackMap(gp.curX, gp.curY));
+                Assets.shade.setPosition(drawX(x), drawY(y));
+                Assets.shade.draw(spriter);
             }
         }
+        if (gp.world.getForeMap(x, y) > 0 && GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).isBackground() == drawBG) {
+            spriter.draw(
+                    Assets.blockTex[GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).getTex()],
+                    drawX(x), drawY(y));
+            if (x == gp.curX && y == gp.curY)
+                drawWreck(gp.world.getForeMap(gp.curX, gp.curY));
+        }
     }
 
-    private void drawWorldForeground() {
+    private void drawWorld(boolean bg) {
         int minX = (int) (getCamX() / 16) - 1;
         int minY = (int) (getCamY() / 16) - 1;
         int maxX = (int) ((getCamX() + getWidth()) / 16) + 1;
@@ -80,13 +68,7 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         if (maxY > gp.world.getHeight()) maxY = gp.world.getHeight();
         for (int y = minY; y < maxY; y++) {
             for (int x = minX; x < maxX; x++) {
-                if (gp.world.getForeMap(x, y) > 0 && !GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).isBackground()) {
-                    spriter.draw(
-                            Assets.blockTex[GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).getTex()],
-                            drawX(x), drawY(y));
-                    if (x == gp.curX && y == gp.curY)
-                        drawWreck(gp.world.getForeMap(gp.curX, gp.curY));
-                }
+                drawBlock(x, y, bg);
             }
         }
     }
@@ -123,65 +105,6 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         }
     }
 
-    private void drawPlayer(Player pl) {
-
-        float drawX = pl.pos.x - getCamX() - 2;
-        float drawY = pl.pos.y - getCamY();
-
-        if (pl.mov.x != 0 || Assets.plSprite[0][2].getRotation() != 0) {
-            Assets.plSprite[0][2].rotate(Player.ANIM_SPEED);
-            Assets.plSprite[1][2].rotate(-Player.ANIM_SPEED);
-            Assets.plSprite[0][3].rotate(-Player.ANIM_SPEED);
-            Assets.plSprite[1][3].rotate(Player.ANIM_SPEED);
-        } else {
-            Assets.plSprite[0][2].setRotation(0);
-            Assets.plSprite[1][2].setRotation(0);
-            Assets.plSprite[0][3].setRotation(0);
-            Assets.plSprite[1][3].setRotation(0);
-        }
-        if (Assets.plSprite[0][2].getRotation() >= 60 || Assets.plSprite[0][2].getRotation() <= -60)
-            Player.ANIM_SPEED = -Player.ANIM_SPEED;
-
-        //back hand
-        Assets.plSprite[1][2].setPosition(drawX - 6, drawY);
-        Assets.plSprite[1][2].draw(spriter);
-        //back leg
-        Assets.plSprite[1][3].setPosition(drawX - 6, drawY + 10);
-        Assets.plSprite[1][3].draw(spriter);
-        //front leg
-        Assets.plSprite[0][3].setPosition(drawX - 6, drawY + 10);
-        Assets.plSprite[0][3].draw(spriter);
-        //head
-        spriter.draw(Assets.plSprite[pl.getDir()][0], drawX - 2, drawY - 2);
-        //body
-        spriter.draw(Assets.plSprite[pl.getDir()][1], drawX - 2, drawY + 8);
-        //item in hand
-        if (pl.inv[gp.slot] > 0) {
-            float handRotation = MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation();
-            switch (GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getType()) {
-                case 0:
-                    Assets.blockTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].setPosition(
-                            drawX - 8 * MathUtils.sin(handRotation),
-                            drawY + 6 + 8 * MathUtils.cos(handRotation));
-                    Assets.blockTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].draw(spriter);
-                    break;
-                default:
-                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].flip((pl.getDir() == 0), false);
-                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].setRotation(
-                            -45 + pl.getDir() * 90 + Assets.plSprite[0][2].getRotation());
-                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].setPosition(
-                            drawX - 10 + (12 * pl.getDir()) - 8 * MathUtils.sin(handRotation),
-                            drawY + 2 + 8 * MathUtils.cos(handRotation));
-                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].draw(spriter);
-                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inv[gp.slot]).getTex()].flip((pl.getDir() == 0), false);
-                    break;
-            }
-        }
-        //front hand
-        Assets.plSprite[0][2].setPosition(drawX - 6, drawY);
-        Assets.plSprite[0][2].draw(spriter);
-    }
-
     @SuppressWarnings("IntegerDivisionInFloatingPointContext")
     private void drawCreative() {
         float x = getWidth() / 2 - (float) Assets.creativeInv.getRegionWidth() / 2;
@@ -245,7 +168,7 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
             }
         }
         spriter.draw(Assets.invBarCur,
-                getWidth() / 2 - (float) Assets.invBar.getRegionWidth() / 2 - 1 + 20 * gp.slot,
+                getWidth() / 2 - (float) Assets.invBar.getRegionWidth() / 2 - 1 + 20 * gp.player.invSlot,
                 -1);
     }
 
@@ -264,11 +187,11 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
     }
 
     private void drawGamePlay() {
-        drawWorldBackground();
-        drawPlayer(gp.player);
+        drawWorld(true);
+        gp.player.draw(spriter, gp.player.pos.x - getCamX() - 2, gp.player.pos.y - getCamY());
         for (Mob mob : gp.mobs) drawMob(mob);
         for (Drop drop : gp.drops) drawDrop(drop);
-        drawWorldForeground();
+        drawWorld(false);
         drawGUI();
     }
 
index 241f01889b18df12d97c8e91f2037fe307a61736..f776ff5111ca0800b25c7ff127c969d182023cab 100644 (file)
@@ -8,25 +8,33 @@ import java.io.Serializable;
 
 public abstract class Mob implements Serializable {
 
-    protected int anim, animSpeed = 6;
+    public boolean flyMode;
     private float width, height;
     private int dir;
 
     public Vector2 pos;
     public Vector2 mov;
+
     private boolean dead;
 
     public boolean canJump;
+    protected int anim, animDelta = 6;
 
-    protected Mob(float x, float y, float width, float height, int dir) {
+    protected Mob(float x, float y, float width, float height, int dir, boolean player) {
         pos = new Vector2(x, y);
+        mov = new Vector2(0, 0);
         this.width = width;
         this.height = height;
         canJump = false;
+        flyMode = false;
         dead = false;
         this.dir = dir;
     }
 
+    protected Mob(float x, float y, float width, float height, int dir) {
+        this(x, y, width, height, dir, false);
+    }
+
     public int getMapX() {
         return (int) (pos.x + (getWidth() / 2)) / 16;
     }
index aa3f79763f8791d87f3d90847317cdf6c1483827..1dd9f9a2a659d46afb80f1fbf9e56fe99cd679f3 100644 (file)
@@ -25,10 +25,10 @@ public class Pig extends Mob {
             if (mov.x != 0f) mov.x = 0;
             else mov.x = -1 + 2 * getDir();
         }
-        if (mov.x != 0f) anim += animSpeed;
+        if (mov.x != 0f) anim += animDelta;
         else anim = 0;
         if (anim >= 60 || anim <= -60) {
-            animSpeed = -animSpeed;
+            animDelta = -animDelta;
         }
     }
 
index 5672807cc1205182190ff939d84913adc81f8c55..16e3a5277edd67202148588639cc5bd36b645e11 100644 (file)
@@ -1,38 +1,34 @@
 package ru.deadsoftware.cavecraft.game.objects;
 
+import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
+import com.badlogic.gdx.math.MathUtils;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameItems;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameWorld;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.mobs.Mob;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.Assets;
 
 import java.io.Serializable;
 
-public class Player implements Serializable {
+public class Player extends Mob implements Serializable {
 
-    public static int ANIM_SPEED = 6;
-
-    public Vector2 pos;
-    public Vector2 mov;
-    private int width, height, dir, hp;
-    public boolean canJump;
     public int[] inv;
-    public boolean flyMode = false;
+    public int invSlot;
     public int gameMode;
+    public boolean swim;
 
     public Player(GameWorld world, int gameMode) {
+        super(0, 0, 4, 30, 1, true);
         this.gameMode = gameMode;
-        mov = new Vector2(0, 0);
-        width = 4;
-        height = 30;
         inv = new int[9];
-        hp = 20;
         pos = getSpawnPoint(world).cpy();
+        swim = false;
     }
 
     public void respawn(GameWorld world) {
         pos.set(getSpawnPoint(world));
         mov.setZero();
-        hp = 20;
     }
 
     private Vector2 getSpawnPoint(GameWorld world) {
@@ -48,38 +44,81 @@ public class Player implements Serializable {
         return new Vector2(x * 16 + 8 - (float) getWidth() / 2, (float) y * 16 - getHeight());
     }
 
-    public int getMapX() {
-        return (int) (pos.x + (getWidth() / 2)) / 16;
-    }
-
-    public int getMapY() {
-        return (int) (pos.y + (getHeight() / 2)) / 16;
-    }
-
-    public int getWidth() {
-        return width;
-    }
-
-    public int getHeight() {
-        return height;
+    public void setDir(int dir) {
+        if (dir != getDir()) changeDir();
     }
 
-    public int getHp() {
-        return hp;
+    @Override
+    public void ai() {
     }
 
-    public void setHp(int hp) {
-        this.hp = hp;
+    @Override
+    public void changeDir() {
+        switchDir();
     }
 
-    public int getDir() {
-        return dir;
+    @Override
+    public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
+        if (mov.x != 0 || Assets.plSprite[0][2].getRotation() != 0) {
+            Assets.plSprite[0][2].rotate(animDelta);
+            Assets.plSprite[1][2].rotate(-animDelta);
+            Assets.plSprite[0][3].rotate(-animDelta);
+            Assets.plSprite[1][3].rotate(animDelta);
+        } else {
+            Assets.plSprite[0][2].setRotation(0);
+            Assets.plSprite[1][2].setRotation(0);
+            Assets.plSprite[0][3].setRotation(0);
+            Assets.plSprite[1][3].setRotation(0);
+        }
+        if (Assets.plSprite[0][2].getRotation() >= 60 || Assets.plSprite[0][2].getRotation() <= -60)
+            animDelta = -animDelta;
+
+        //back hand
+        Assets.plSprite[1][2].setPosition(x - 6, y);
+        Assets.plSprite[1][2].draw(spriteBatch);
+        //back leg
+        Assets.plSprite[1][3].setPosition(x - 6, y + 10);
+        Assets.plSprite[1][3].draw(spriteBatch);
+        //front leg
+        Assets.plSprite[0][3].setPosition(x - 6, y + 10);
+        Assets.plSprite[0][3].draw(spriteBatch);
+        //head
+        spriteBatch.draw(Assets.plSprite[getDir()][0], x - 2, y - 2);
+        //body
+        spriteBatch.draw(Assets.plSprite[getDir()][1], x - 2, y + 8);
+        //item in hand
+        if (inv[invSlot] > 0) {
+            float handRotation = MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation();
+            switch (GameItems.getItem(inv[invSlot]).getType()) {
+                case 0:
+                    Assets.blockTex[GameItems.getItem(inv[invSlot]).getTex()].setPosition(
+                            x - 8 * MathUtils.sin(handRotation),
+                            y + 6 + 8 * MathUtils.cos(handRotation));
+                    Assets.blockTex[GameItems.getItem(inv[invSlot]).getTex()].draw(spriteBatch);
+                    break;
+                default:
+                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(inv[invSlot]).getTex()].flip((getDir() == 0), false);
+                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(inv[invSlot]).getTex()].setRotation(
+                            -45 + getDir() * 90 + Assets.plSprite[0][2].getRotation());
+                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(inv[invSlot]).getTex()].setPosition(
+                            x - 10 + (12 * getDir()) - 8 * MathUtils.sin(handRotation),
+                            y + 2 + 8 * MathUtils.cos(handRotation));
+                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(inv[invSlot]).getTex()].draw(spriteBatch);
+                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(inv[invSlot]).getTex()].flip((getDir() == 0), false);
+                    break;
+            }
+        }
+        //front hand
+        Assets.plSprite[0][2].setPosition(x - 6, y);
+        Assets.plSprite[0][2].draw(spriteBatch);
     }
 
-    public void setDir(int dir) {
-        this.dir = dir;
+    @Override
+    public int getType() {
+        return 0;
     }
 
+    @Override
     public Rectangle getRect() {
         return new Rectangle(pos.x, pos.y, getWidth(), getHeight());
     }
index e3778de8fa8db68147698774ae176524c36f1a0d..0d0cb5639e934f7f8533815036b2730999ba1d41 100644 (file)
@@ -119,9 +119,6 @@ public class InputHandlerGame implements InputProcessor {
 
     @Override
     public boolean mouseMoved(int screenX, int screenY) {
-        screenX *= gp.renderer.getWidth() / getWidth();
-        screenY *= gp.renderer.getHeight() / getHeight();
-        gameInput.mouseMoved(screenX, screenY);
         return false;
     }