DEADSOFTWARE

Remove unnecessary vectors
authorfred-boy <fred-boy@protonmail.com>
Sun, 30 Sep 2018 12:55:45 +0000 (19:55 +0700)
committerfred-boy <fred-boy@protonmail.com>
Sun, 30 Sep 2018 12:55:45 +0000 (19:55 +0700)
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameInput.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GamePhysics.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameRenderer.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/FallingGravel.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/FallingSand.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/Mob.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/Pig.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/objects/Player.java

index 63cf93debf25046cb21e4345f1a75a532b43e325..7cac744d3b8d4403d0f29effeaea4fb268e21492 100644 (file)
@@ -25,12 +25,12 @@ public class GameInput {
         if (gameProc.ctrlMode == 0 || !CaveGame.TOUCH) {
             switch (keycode) {
                 case Input.Keys.A:
-                    gameProc.player.moveX.x = -GamePhysics.PL_SPEED;
+                    gameProc.player.move.x = -GamePhysics.PL_SPEED;
                     gameProc.player.dir = 0;
                     if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) gameProc.swim = true;
                     break;
                 case Input.Keys.D:
-                    gameProc.player.moveX.x = GamePhysics.PL_SPEED;
+                    gameProc.player.move.x = GamePhysics.PL_SPEED;
                     gameProc.player.dir = 1;
                     if (CaveGame.TOUCH && checkSwim()) gameProc.swim = true;
                     break;
@@ -72,17 +72,17 @@ public class GameInput {
                 if (checkSwim()) {
                     gameProc.swim = true;
                 } else if (gameProc.player.canJump) {
-                    gameProc.player.moveY.add(0, -7);
+                    gameProc.player.move.add(0, -7);
                 } else if (!gameProc.player.flyMode) {
                     gameProc.player.flyMode = true;
-                    gameProc.player.moveY.setZero();
+                    gameProc.player.move.y = 0;
                 } else {
-                    gameProc.player.moveY.y = -GamePhysics.PL_SPEED;
+                    gameProc.player.move.y = -GamePhysics.PL_SPEED;
                 }
                 break;
 
             case Input.Keys.CONTROL_LEFT:
-                gameProc.player.moveY.y = GamePhysics.PL_SPEED;
+                gameProc.player.move.y = GamePhysics.PL_SPEED;
                 break;
 
             case Input.Keys.E:
@@ -109,13 +109,13 @@ public class GameInput {
         switch (keycode) {
             case Input.Keys.A:
             case Input.Keys.D:
-                gameProc.player.moveX.x = 0;
+                gameProc.player.move.x = 0;
                 if (CaveGame.TOUCH && gameProc.swim) gameProc.swim = false;
                 break;
 
             case Input.Keys.SPACE:
             case Input.Keys.CONTROL_LEFT:
-                if (gameProc.player.flyMode) gameProc.player.moveY.setZero();
+                if (gameProc.player.flyMode) gameProc.player.move.y = 0;
                 if (gameProc.swim) gameProc.swim = false;
                 break;
         }
index 66f4236924db1e93f5612c25190492e861d74e6a..142e959a1a3c97a17b2bd18c8f3864b416b14585 100644 (file)
@@ -78,42 +78,42 @@ public class GamePhysics {
     }
 
     private void playerPhy(Player pl) {
-        pl.position.add(pl.moveY);
+        pl.position.y += pl.move.y;
         if (checkColl(pl.getRect())) {
             int d = -1;
-            if (pl.moveY.y < 0) d = 1;
+            if (pl.move.y < 0) d = 1;
             if (d == -1) {
                 pl.flyMode = false;
                 pl.canJump = true;
             }
             pl.position.y = MathUtils.round(pl.position.y);
             while (checkColl(pl.getRect())) pl.position.y += d;
-            pl.moveY.setZero();
+            pl.move.y = 0;
         } else {
             pl.canJump = false;
         }
 
         if (Items.isFluid(getBlock(pl.getRect()))) {
-            if (CaveGame.TOUCH && pl.moveX.x != 0 && !gameProc.swim && !pl.flyMode) gameProc.swim = true;
+            if (CaveGame.TOUCH && pl.move.x != 0 && !gameProc.swim && !pl.flyMode) gameProc.swim = true;
             if (!gameProc.swim) {
-                if (!pl.flyMode && pl.moveY.y < 4.5f) pl.moveY.add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
-                if (!pl.flyMode && pl.moveY.y > 4.5f) pl.moveY.add(0, -1f);
+                if (!pl.flyMode && pl.move.y < 4.5f) pl.move.add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
+                if (!pl.flyMode && pl.move.y > 4.5f) pl.move.add(0, -1f);
             } else {
-                pl.moveY.add(0, -.5f);
-                if (pl.moveY.y < -3) pl.moveY.y = -3;
+                pl.move.add(0, -.5f);
+                if (pl.move.y < -3) pl.move.y = -3;
             }
         } else {
-            if (!pl.flyMode && pl.moveY.y < 18) pl.moveY.add(gravity);
+            if (!pl.flyMode && pl.move.y < 18) pl.move.add(gravity);
         }
 
-        pl.position.add(pl.moveX);
+        pl.position.x += pl.move.x;
         if (checkColl(pl.getRect())) {
             if (pl.canJump && !pl.flyMode) pl.position.y -= 8;
             if (checkColl(pl.getRect())) {
                 if (pl.canJump && !pl.flyMode) pl.position.y += 8;
                 int d = 0;
-                if (pl.moveX.x < 0) d = 1;
-                else if (pl.moveX.x > 0) d = -1;
+                if (pl.move.x < 0) d = 1;
+                else if (pl.move.x > 0) d = -1;
                 pl.position.x = MathUtils.round(pl.position.x);
                 while (checkColl(pl.getRect())) pl.position.x += d;
             }
@@ -124,21 +124,21 @@ public class GamePhysics {
         if (pl.position.y > gameProc.world.getHeight() * 16) {
             pl.position = gameProc.world.getSpawnPoint().cpy();
         }
-        if (CaveGame.TOUCH && checkJump(pl.getRect(), pl.dir) && !pl.flyMode && pl.canJump && !pl.moveX.equals(Vector2.Zero)) {
-            pl.moveY.add(0, -8);
+        if (CaveGame.TOUCH && checkJump(pl.getRect(), pl.dir) && !pl.flyMode && pl.canJump && pl.move.x != 0) {
+            pl.move.add(0, -8);
             pl.canJump = false;
         }
     }
 
     private void mobPhy(Mob mob) {
-        mob.position.add(mob.moveY);
+        mob.position.y += mob.move.y;
         if (checkColl(mob.getRect())) {
             int d = -1;
-            if (mob.moveY.y < 0) d = 1;
+            if (mob.move.y < 0) d = 1;
             if (d == -1) mob.canJump = true;
             mob.position.y = MathUtils.round(mob.position.y);
             while (checkColl(mob.getRect())) mob.position.y += d;
-            mob.moveY.setZero();
+            mob.move.y = 0;
             if (mob.getType() > 0) {
                 gameProc.world.setForeMap((int) mob.position.x / 16, (int) mob.position.y / 16, mob.getType());
                 mob.position.y = -1;
@@ -149,12 +149,12 @@ public class GamePhysics {
         }
 
         if (mob.getType() == 0 && Items.isFluid(getBlock(mob.getRect()))) {
-            if (mob.moveY.y > 9) mob.moveY.add(0, -.9f);
-            mob.moveY.add(0, -.5f);
-            if (mob.moveY.y < -3) mob.moveY.y = -3;
-        } else if (mob.moveY.y < 18) mob.moveY.add(gravity);
+            if (mob.move.y > 9) mob.move.add(0, -.9f);
+            mob.move.add(0, -.5f);
+            if (mob.move.y < -3) mob.move.y = -3;
+        } else if (mob.move.y < 18) mob.move.add(gravity);
 
-        mob.position.add(mob.moveX);
+        mob.position.x += mob.move.x;
         if (checkColl(mob.getRect())) {
             if (mob.canJump) {
                 mob.position.y -= 8;
@@ -162,8 +162,8 @@ public class GamePhysics {
             if (checkColl(mob.getRect())) {
                 if (mob.canJump) mob.position.y += 8;
                 int d = 0;
-                if (mob.moveX.x < 0) d = 1;
-                else if (mob.moveX.x > 0) d = -1;
+                if (mob.move.x < 0) d = 1;
+                else if (mob.move.x > 0) d = -1;
                 mob.position.x = MathUtils.round(mob.position.x);
                 while (checkColl(mob.getRect())) mob.position.x += d;
                 if (mob.canJump) mob.changeDir();
@@ -175,8 +175,8 @@ public class GamePhysics {
         if (mob.position.y > gameProc.world.getHeight() * 16) {
             mob.position.y = 0;
         }
-        if (checkJump(mob.getRect(), mob.dir) && mob.canJump && !mob.moveX.equals(Vector2.Zero)) {
-            mob.moveY.add(0, -8);
+        if (checkJump(mob.getRect(), mob.dir) && mob.canJump && mob.move.x != 0) {
+            mob.move.add(0, -8);
             mob.canJump = false;
         }
     }
index 5a8ab943a1b5c18691497a2f6523f1e9d47d45b7..8ed1ebd430ac64d6d20e18ca858da52223563b96 100644 (file)
@@ -88,7 +88,7 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
     }
 
     private void drawPlayer(Player pl) {
-        if (!pl.moveX.equals(Vector2.Zero) || Assets.playerSprite[0][2].getRotation() != 0) {
+        if (pl.move.x != 0 || Assets.playerSprite[0][2].getRotation() != 0) {
             Assets.playerSprite[0][2].rotate(Player.ANIM_SPEED);
             Assets.playerSprite[1][2].rotate(-Player.ANIM_SPEED);
             Assets.playerSprite[0][3].rotate(-Player.ANIM_SPEED);
index 11d02d2d72b29fa5f0b35f2134713959906c9872..441d75f0f3940afb3b510b9d9acf1d29355c0128 100644 (file)
@@ -11,8 +11,7 @@ public class FallingGravel extends Mob {
     public FallingGravel(int x, int y) {
         dir = 0;
         position = new Vector2(x, y);
-        moveX = new Vector2(0, 0);
-        moveY = new Vector2(0, 1);
+        move = new Vector2(0, 1);
         width = 16;
         height = 16;
         canJump = false;
index 37f8a59c366527c6946f5d2c3e9a96e26a1be29c..a410eb3541a2cfc36d8108a3d6257d03865245c5 100644 (file)
@@ -11,8 +11,7 @@ public class FallingSand extends Mob {
     public FallingSand(int x, int y) {
         dir = 0;
         position = new Vector2(x, y);
-        moveX = new Vector2(0, 0);
-        moveY = new Vector2(0, 1);
+        move = new Vector2(0, 1);
         width = 16;
         height = 16;
         canJump = false;
index fbab3970d5c52f3adb3c39e35b0fe45f911a93be..137e7cad913516e1cced168e7a9328986b0065e9 100644 (file)
@@ -10,7 +10,7 @@ public abstract class Mob implements Serializable {
 
     public int ANIM_SPEED = 6;
     public Vector2 position;
-    public Vector2 moveX, moveY;
+    public Vector2 move;
     public int width, height, dir, animation;
     public boolean canJump;
     public boolean dead;
index 0fa08bd2a6c928ba3b049ea73e1e5bad73dd3f07..c615fcb0191c2828c58877b03454770d192e9dea 100644 (file)
@@ -11,8 +11,7 @@ public class Pig extends Mob {
     public Pig(int x, int y) {
         dir = MathUtils.random(1);
         position = new Vector2(x, y);
-        moveX = new Vector2(-1 + dir * 2, 0);
-        moveY = new Vector2(0, 0);
+        move = new Vector2(-1 + dir * 2, 0);
         width = 25;
         height = 18;
         canJump = false;
@@ -22,17 +21,17 @@ public class Pig extends Mob {
     @Override
     public void changeDir() {
         dir = -dir + 1;
-        moveX.set(-1 + 2 * dir, 0);
+        move.x = -1 + 2 * dir;
     }
 
     @Override
     public void ai() {
         if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) changeDir();
         else if (MathUtils.randomBoolean(.0025f)) {
-            if (moveX.x != 0f) moveX.setZero();
-            else moveX.set(-1 + 2 * dir, 0);
+            if (move.x != 0f) move.x = 0;
+            else move.x = -1 + 2 * dir;
         }
-        if (moveX.x != 0f) animation += ANIM_SPEED;
+        if (move.x != 0f) animation += ANIM_SPEED;
         else animation = 0;
         if (animation >= 60 || animation <= -60) {
             ANIM_SPEED = -ANIM_SPEED;
index 546fb6ef7aaa307b2a98b4ad686cfbcb894f1832..4a6c4d41682c36eca08ea7c288d3938df9f66acb 100644 (file)
@@ -10,7 +10,7 @@ public class Player implements Serializable {
     public static int ANIM_SPEED = 6;
 
     public Vector2 position;
-    public Vector2 moveX, moveY;
+    public Vector2 move;
     public int width, height, dir, texWidth;
     public boolean canJump;
     public int[] inventory;
@@ -18,8 +18,7 @@ public class Player implements Serializable {
 
     public Player(Vector2 spawnPoint) {
         position = spawnPoint.cpy();
-        moveX = new Vector2(0, 0);
-        moveY = new Vector2(0, 0);
+        move = new Vector2(0, 0);
         width = 4;
         height = 30;
         texWidth = 8;