DEADSOFTWARE

Rename Items -> GameItems
authorfred-boy <fred-boy@protonmail.com>
Sun, 30 Sep 2018 14:28:47 +0000 (21:28 +0700)
committerfred-boy <fred-boy@protonmail.com>
Sun, 30 Sep 2018 14:28:47 +0000 (21:28 +0700)
Make items and blocks private

core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/GameScreen.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameInput.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameItems.java [moved from core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/Items.java with 94% similarity]
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GamePhysics.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameProc.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameRenderer.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameWorld.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/FallingGravel.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/mobs/FallingSand.java
core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/menu/MenuRenderer.java

index 541bc8eafab4f50c7e2963f4d5db22d4c8ba9bb6..545ee3f74f0f500f13481286b2f6a5f284be8006 100644 (file)
@@ -2,9 +2,9 @@ package ru.deadsoftware.cavecraft;
 
 import com.badlogic.gdx.Gdx;
 import com.badlogic.gdx.Screen;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameItems;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameProc;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameSaver;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.game.Items;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.menu.MenuRenderer;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.*;
 
@@ -19,7 +19,7 @@ public class GameScreen implements Screen {
 
     public GameScreen() {
         Assets.load();
-        Items.load();
+        GameItems.load();
         menuRenderer = new MenuRenderer(CaveGame.TOUCH ? 320 : 480);
         renderer = menuRenderer;
         Gdx.input.setInputProcessor(new InputHandlerMenu(menuRenderer));
index 608ed9f4e93e1f1e45775f88dab29ad1a83875c5..76e45059dd74a4918a025fa18f443760319d73a3 100644 (file)
@@ -17,7 +17,7 @@ public class GameInput {
     }
 
     private boolean checkSwim() {
-        return (Items.isFluid(gp.world.getForeMap((int) (gp.player.position.x + gp.player.width / 2) / 16,
+        return (GameItems.isFluid(gp.world.getForeMap((int) (gp.player.position.x + gp.player.width / 2) / 16,
                 (int) (gp.player.position.y + gp.player.height / 4 * 3) / 16)));
     }
 
@@ -147,7 +147,7 @@ public class GameInput {
                 int iy = (int) (screenY - (gp.renderer.getHeight() / 2 - Assets.creativeInv.getRegionHeight() / 2 + 18)) / 18;
                 int item = gp.creativeScroll * 8 + (ix + iy * 8);
                 if (ix >= 8 || ix < 0 || iy < 0 || iy >= 5) item = -1;
-                if (item >= 0 && item < Items.items.size()) {
+                if (item >= 0 && item < GameItems.getItemsSize()) {
                     for (int i = 8; i > 0; i--) {
                         gp.player.inventory[i] = gp.player.inventory[i - 1];
                     }
similarity index 94%
rename from core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/Items.java
rename to core/src/ru/deadsoftware/cavecraft/game/GameItems.java
index 2853b7b597ecf24b881ee210df3bdb5f66fb68e9..6a39f0584613c169209904777d032ef6a8ce0552 100644 (file)
@@ -6,10 +6,10 @@ import ru.deadsoftware.cavecraft.game.objects.Item;
 
 import java.util.ArrayList;
 
-public class Items {
+public class GameItems {
 
-    public static ArrayMap<String, Block> blocks = new ArrayMap<String, Block>();
-    public static ArrayList<Item> items = new ArrayList<Item>();
+    private static ArrayMap<String, Block> blocks = new ArrayMap<String, Block>();
+    private static ArrayList<Item> items = new ArrayList<Item>();
 
     public static boolean isFluid(int bl) {
         return (bl == 8 || bl == 9 || bl == 60 || bl == 61 || bl == 62 || bl == 63 || bl == 64 || bl == 65 || bl == 66 || bl == 67);
@@ -27,6 +27,26 @@ public class Items {
         return (bl == 51 || bl == 53 || bl == 54 || bl == 55 || bl == 56 || bl == 58);
     }
 
+    public static String getBlockKey(int id) {
+        return blocks.getKeyAt(id);
+    }
+
+    public static Block getBlock(int id) {
+        return blocks.getValueAt(id);
+    }
+
+    public static Item getItem(int id) {
+        return items.get(id);
+    }
+
+    public static int getBlocksSize() {
+        return blocks.size;
+    }
+
+    public static int getItemsSize() {
+        return items.size();
+    }
+
     public static void loadItems() {
         //0
         items.add(null);
index fe0765a0fa06b9f06a17344a3973ad82b2637e41..d78d319efaeff1875fa38c6b22c02829e36aeec1 100644 (file)
@@ -38,8 +38,8 @@ public class GamePhysics {
             default:
                 bl = 0;
         }
-        return (bl > 0 && Items.blocks.getValueAt(bl).toJump() &&
-                (rect.y + rect.height) - Items.blocks.getValueAt(bl).getRect((int) ((rect.x - 8) / 16), (int) ((rect.y + rect.height - 8) / 16)).y > 8);
+        return (bl > 0 && GameItems.getBlock(bl).toJump() &&
+                (rect.y + rect.height) - GameItems.getBlock(bl).getRect((int) ((rect.x - 8) / 16), (int) ((rect.y + rect.height - 8) / 16)).y > 8);
     }
 
     private boolean checkColl(Rectangle rect) {
@@ -53,8 +53,8 @@ public class GamePhysics {
         for (int y = minY; y < maxY; y++) {
             for (int x = minX; x < maxX; x++) {
                 bl = gp.world.getForeMap(x, y);
-                if (bl > 0 && Items.blocks.getValueAt(bl).coll) {
-                    if (Intersector.overlaps(rect, Items.blocks.getValueAt(bl).getRect(x, y))) {
+                if (bl > 0 && GameItems.getBlock(bl).coll) {
+                    if (Intersector.overlaps(rect, GameItems.getBlock(bl).getRect(x, y))) {
                         return true;
                     }
                 }
@@ -93,7 +93,7 @@ public class GamePhysics {
             pl.canJump = false;
         }
 
-        if (Items.isFluid(getBlock(pl.getRect()))) {
+        if (GameItems.isFluid(getBlock(pl.getRect()))) {
             if (CaveGame.TOUCH && pl.move.x != 0 && !gp.swim && !pl.flyMode) gp.swim = true;
             if (!gp.swim) {
                 if (!pl.flyMode && pl.move.y < 4.5f) pl.move.add(gravity.x / 4, gravity.y / 4);
@@ -148,7 +148,7 @@ public class GamePhysics {
             mob.canJump = false;
         }
 
-        if (mob.getType() == 0 && Items.isFluid(getBlock(mob.getRect()))) {
+        if (mob.getType() == 0 && GameItems.isFluid(getBlock(mob.getRect()))) {
             if (mob.move.y > 9) mob.move.add(0, -.9f);
             mob.move.add(0, -.5f);
             if (mob.move.y < -3) mob.move.y = -3;
index f79694f713159318b9fb19b5ad2c634d70dc03f4..e091494daeec99d256544ad78bd7f22daffdf95a 100644 (file)
@@ -62,7 +62,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
             renderer = new GameRenderer(this, 480,
                     480 * ((float) GameScreen.getHeight() / GameScreen.getWidth()));
         }
-        maxCreativeScroll = Items.items.size() / 8;
+        maxCreativeScroll = GameItems.getItemsSize() / 8;
         GameSaver.save(this);
     }
 
@@ -78,7 +78,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
     private boolean isAutoselectable(int x, int y) {
         return (world.getForeMap(x, y) > 0 &&
-                Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y)).coll);
+                GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y)).coll);
     }
 
     private void moveCursor() {
@@ -122,14 +122,14 @@ public class GameProc implements Serializable {
     }
 
     private void updateFluids(int x, int y) {
-        if (Items.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x, y) != 8) {
+        if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x, y) != 8) {
             if (world.getForeMap(x, y) == 60) {
-                if (!Items.isWater(world.getForeMap(x, y - 1)))
+                if (!GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y - 1)))
                     world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
-            } else if ((!Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) ||
-                    (Items.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) >= world.getForeMap(x, y))) &&
-                    (!Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) ||
-                            (Items.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) >= world.getForeMap(x, y)))) {
+            } else if ((!GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) ||
+                    (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) >= world.getForeMap(x, y))) &&
+                    (!GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) ||
+                            (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) >= world.getForeMap(x, y)))) {
                 world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
             }
             if (world.getForeMap(x, y) > 63) world.setForeMap(x, y, 0);
@@ -137,30 +137,30 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
         if (world.getForeMap(x, y) == 8 || world.getForeMap(x, y) == 60) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 60);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
                 else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 61)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
+                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 61)) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 61);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x + 1, y) > 9) world.setForeMap(x + 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x + 1, y, 68);
                 } else if (world.getForeMap(x + 1, y) == 61 && (world.getForeMap(x + 2, y) == 8 || world.getForeMap(x + 2, y) == 60))
                     world.setForeMap(x + 1, y, 8);
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 61)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
+                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 61)) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 61);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x - 1, y) > 9) world.setForeMap(x - 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x - 1, y, 68);
                 } else if (world.getForeMap(x - 1, y) == 61 && (world.getForeMap(x - 2, y) == 8 || world.getForeMap(x - 2, y) == 60))
@@ -170,29 +170,29 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 61) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 60);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
                 else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 62)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
+                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 62)) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 62);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x + 1, y) > 9) world.setForeMap(x + 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x + 1, y, 68);
                 }
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 62)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
+                        (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 62)) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 62);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x - 1, y) > 9) world.setForeMap(x - 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x - 1, y, 68);
                 }
@@ -201,27 +201,27 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 62) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 60);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
                 else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y)))) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y)))) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 63);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x + 1, y) > 9) world.setForeMap(x + 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x + 1, y, 68);
                 }
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y)))) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y)))) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 63);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     if (world.getForeMap(x - 1, y) > 9) world.setForeMap(x - 1, y, 4);
                     else world.setForeMap(x - 1, y, 68);
                 }
@@ -230,25 +230,25 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 63) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 61 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 63) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 60);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 if (world.getForeMap(x, y + 1) > 9) world.setForeMap(x, y + 1, 4);
                 else world.setForeMap(x, y + 1, 68);
             }
             return;
         }
 
-        if (Items.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x, y) != 9) {
+        if (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x, y) != 9) {
             if (world.getForeMap(x, y) == 64) {
-                if (!Items.isLava(world.getForeMap(x, y - 1)))
+                if (!GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y - 1)))
                     world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
-            } else if ((!Items.isLava(world.getForeMap(x, y - 1))) &&
-                    (!Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) ||
-                            (Items.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) >= world.getForeMap(x, y))) &&
-                    (!Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) ||
-                            (Items.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) >= world.getForeMap(x, y)))) {
+            } else if ((!GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y - 1))) &&
+                    (!GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) ||
+                            (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) >= world.getForeMap(x, y))) &&
+                    (!GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) ||
+                            (GameItems.isLava(world.getForeMap(x, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) >= world.getForeMap(x, y)))) {
                 world.setForeMap(x, y, world.getForeMap(x, y) + 1);
             }
             if (world.getForeMap(x, y) > 67) world.setForeMap(x, y, 0);
@@ -256,27 +256,27 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
         if (world.getForeMap(x, y) == 9 || world.getForeMap(x, y) == 64) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 64);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 1);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 65)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
+                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 65)) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 65);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 1);
                 }
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 65)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
+                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 65)) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 65);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 1);
                 }
             }
@@ -284,27 +284,27 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 65) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 64);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 1);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
-                        (Items.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 66)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y))) ||
+                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x + 1, y)) && world.getForeMap(x + 1, y) > 66)) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 66);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 1);
                 }
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
-                        (Items.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 66)) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y))) ||
+                        (GameItems.isLava(world.getForeMap(x - 1, y)) && world.getForeMap(x - 1, y) > 66)) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 66);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 1);
                 }
             }
@@ -312,25 +312,25 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 66) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 64);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 1);
-            } else if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            } else if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 if (world.getForeMap(x + 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y)))) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x + 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x + 1, y)))) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 67);
                     updateBlock(x + 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x + 1, y))) {
                     world.setForeMap(x + 1, y, 1);
                 }
 
                 if (world.getForeMap(x - 1, y) == 0 ||
-                        (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y)))) {
+                        (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x - 1, y)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x - 1, y)))) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 67);
                     updateBlock(x - 1, y + 1);
-                } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
+                } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x - 1, y))) {
                     world.setForeMap(x - 1, y, 1);
                 }
             }
@@ -338,10 +338,10 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
         if (world.getForeMap(x, y) == 67) {
             if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || (world.getForeMap(x, y + 1) >= 65 && world.getForeMap(x, y + 1) <= 67) ||
-                    (!Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !Items.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
+                    (!GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll && !GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y + 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 64);
                 updateBlock(x, y + 2);
-            } else if (Items.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
+            } else if (GameItems.isWater(world.getForeMap(x, y + 1))) {
                 world.setForeMap(x, y + 1, 1);
             }
             return;
@@ -350,7 +350,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
     private void updateBlock(int x, int y) {
         if (world.getForeMap(x, y) == 10) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 world.setForeMap(x, y, 0);
                 mobs.add(new FallingSand(x * 16, y * 16));
                 updateBlock(x, y - 1);
@@ -358,7 +358,7 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
 
         if (world.getForeMap(x, y) == 11) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 world.setForeMap(x, y, 0);
                 mobs.add(new FallingGravel(x * 16, y * 16));
                 updateBlock(x, y - 1);
@@ -366,24 +366,24 @@ public class GameProc implements Serializable {
         }
 
         if (world.getForeMap(x, y) == 59) {
-            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
+            if (world.getForeMap(x, y + 1) == 0 || !GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y + 1)).coll) {
                 world.setForeMap(x, y, 0);
                 updateBlock(x, y - 1);
             }
         }
 
         if (world.getForeMap(x, y) == 2) {
-            if (world.getForeMap(x, y - 1) > 0 && (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(x, y - 1)).coll ||
-                    Items.isFluid(world.getForeMap(x, y - 1)))) {
+            if (world.getForeMap(x, y - 1) > 0 && (GameItems.getBlock(world.getForeMap(x, y - 1)).coll ||
+                    GameItems.isFluid(world.getForeMap(x, y - 1)))) {
                 world.setForeMap(x, y, 3);
             }
         }
     }
 
     public void useItem(int x, int y, int id, boolean bg) {
-        if (id > 0 && Items.items.get(id).getType() == 0) {
-            if (!bg) world.placeToForeground(x, y, Items.items.get(id).getBlock());
-            else world.placeToBackground(x, y, Items.items.get(id).getBlock());
+        if (id > 0 && GameItems.getItem(id).getType() == 0) {
+            if (!bg) world.placeToForeground(x, y, GameItems.getItem(id).getBlock());
+            else world.placeToBackground(x, y, GameItems.getItem(id).getBlock());
         }
     }
 
@@ -410,11 +410,11 @@ public class GameProc implements Serializable {
 
         if (isTouchDown && touchDownBtn == Input.Buttons.LEFT) {
             if (world.getForeMap(curX, curY) > 0 &&
-                    Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(curX, curY)).getHp() >= 0) {// || world.getBackMap(curX, curY) > 0) {
+                    GameItems.getBlock(world.getForeMap(curX, curY)).getHp() >= 0) {// || world.getBackMap(curX, curY) > 0) {
                 blockDmg++;
-                if (blockDmg >= Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(curX, curY)).getHp()) {
-                    if (Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(curX, curY)).getDrop() > 0)
-                        drops.add(new Drop(curX * 16 + 4, curY * 16 + 4, Items.blocks.getValueAt(world.getForeMap(curX, curY)).getDrop()));
+                if (blockDmg >= GameItems.getBlock(world.getForeMap(curX, curY)).getHp()) {
+                    if (GameItems.getBlock(world.getForeMap(curX, curY)).getDrop() > 0)
+                        drops.add(new Drop(curX * 16 + 4, curY * 16 + 4, GameItems.getBlock(world.getForeMap(curX, curY)).getDrop()));
                     world.placeToForeground(curX, curY, 0);
                     blockDmg = 0;
                 }
index cbcaeb801c1e170cee00f29a90eefefe8625fc62..28a7c5687e26b33ede0bc94a285b02a75bf0fcd3 100644 (file)
@@ -33,7 +33,7 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         if (gp.blockDmg > 0) {
             spriter.draw(Assets.wreck[
                             10 * gp.blockDmg /
-                                    Items.blocks.getValueAt(gp.world.getForeMap(gp.curX, gp.curY)).getHp()],
+                                    GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(gp.curX, gp.curY)).getHp()],
                     gp.curX * 16 - getCamX(),
                     gp.curY * 16 - getCamY());
         }
@@ -48,18 +48,18 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         if (maxY > gp.world.getHeight()) maxY = gp.world.getHeight();
         for (int y = minY; y < maxY; y++) {
             for (int x = minX; x < maxX; x++) {
-                if ((gp.world.getForeMap(x, y) == 0 || Items.blocks.getValueAt(gp.world.getForeMap(x, y)).tp)
+                if ((gp.world.getForeMap(x, y) == 0 || GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).tp)
                         && gp.world.getBackMap(x, y) > 0) {
                     spriter.draw(
-                            Assets.blockTex[Items.blocks.getValueAt(gp.world.getBackMap(x, y)).getTex()],
+                            Assets.blockTex[GameItems.getBlock(gp.world.getBackMap(x, y)).getTex()],
                             drawX(x), drawY(y));
                     if (gp.world.getForeMap(x, y) == 0) drawWreck();
                     Assets.shade.setPosition(drawX(x), drawY(y));
                     Assets.shade.draw(spriter);
                 }
-                if (gp.world.getForeMap(x, y) > 0 && Items.blocks.getValueAt(gp.world.getForeMap(x, y)).bg) {
+                if (gp.world.getForeMap(x, y) > 0 && GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).bg) {
                     spriter.draw(
-                            Assets.blockTex[Items.blocks.getValueAt(gp.world.getForeMap(x, y)).getTex()],
+                            Assets.blockTex[GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).getTex()],
                             drawX(x), drawY(y));
                     drawWreck();
                 }
@@ -76,9 +76,9 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         if (maxY > gp.world.getHeight()) maxY = gp.world.getHeight();
         for (int y = minY; y < maxY; y++) {
             for (int x = minX; x < maxX; x++) {
-                if (gp.world.getForeMap(x, y) > 0 && !Items.blocks.getValueAt(gp.world.getForeMap(x, y)).bg) {
+                if (gp.world.getForeMap(x, y) > 0 && !GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).bg) {
                     spriter.draw(
-                            Assets.blockTex[Items.blocks.getValueAt(gp.world.getForeMap(x, y)).getTex()],
+                            Assets.blockTex[GameItems.getBlock(gp.world.getForeMap(x, y)).getTex()],
                             drawX(x), drawY(y));
                     drawWreck();
                 }
@@ -96,14 +96,14 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
     }
 
     private void drawDrop(Drop drop) {
-        switch (Items.items.get(drop.getId()).getType()) {
+        switch (GameItems.getItem(drop.getId()).getType()) {
             case 0:
-                Assets.blockTex[Items.items.get(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.position.x - getCamX() - gp.world.getWidth() * 16, drop.position.y - getCamY());
-                Assets.blockTex[Items.items.get(drop.getId()).getTex()].draw(spriter);
-                Assets.blockTex[Items.items.get(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.position.x - getCamX(), drop.position.y - getCamY());
-                Assets.blockTex[Items.items.get(drop.getId()).getTex()].draw(spriter);
-                Assets.blockTex[Items.items.get(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.position.x - getCamX() + gp.world.getWidth() * 16, drop.position.y - getCamY());
-                Assets.blockTex[Items.items.get(drop.getId()).getTex()].draw(spriter);
+                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.position.x - getCamX() - gp.world.getWidth() * 16, drop.position.y - getCamY());
+                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].draw(spriter);
+                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.position.x - getCamX(), drop.position.y - getCamY());
+                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].draw(spriter);
+                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].setPosition(drop.position.x - getCamX() + gp.world.getWidth() * 16, drop.position.y - getCamY());
+                Assets.blockTex[GameItems.getItem(drop.getId()).getTex()].draw(spriter);
         }
     }
 
@@ -146,22 +146,22 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
                 pl.position.x - getCamX() - 2, pl.position.y - getCamY() + 8);
         //item in hand
         if (pl.inventory[gp.invSlot] > 0)
-            switch (Items.items.get(pl.inventory[gp.invSlot]).getType()) {
+            switch (GameItems.getItem(pl.inventory[gp.invSlot]).getType()) {
                 case 0:
-                    Assets.blockTex[Items.items.get(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].setPosition(
+                    Assets.blockTex[GameItems.getItem(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].setPosition(
                             pl.position.x - getCamX() - 8 * MathUtils.sin(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()),
                             pl.position.y - getCamY() + 6 + 8 * MathUtils.cos(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()));
-                    Assets.blockTex[Items.items.get(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].draw(spriter);
+                    Assets.blockTex[GameItems.getItem(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].draw(spriter);
                     break;
                 default:
-                    Assets.itemTex[Items.items.get(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].flip((pl.dir == 0), false);
-                    Assets.itemTex[Items.items.get(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].setRotation(
+                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].flip((pl.dir == 0), false);
+                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].setRotation(
                             -45 + pl.dir * 90 + Assets.plSprite[0][2].getRotation());
-                    Assets.itemTex[Items.items.get(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].setPosition(
+                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].setPosition(
                             pl.position.x - getCamX() - 10 + (12 * pl.dir) - 8 * MathUtils.sin(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()),
                             pl.position.y - getCamY() + 2 + 8 * MathUtils.cos(MathUtils.degRad * Assets.plSprite[0][2].getRotation()));
-                    Assets.itemTex[Items.items.get(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].draw(spriter);
-                    Assets.itemTex[Items.items.get(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].flip((pl.dir == 0), false);
+                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].draw(spriter);
+                    Assets.itemTex[GameItems.getItem(pl.inventory[gp.invSlot]).getTex()].flip((pl.dir == 0), false);
                     break;
             }
         //front hand
@@ -178,15 +178,15 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         spriter.draw(Assets.creativeScr, x + 156,
                 y + 18 + (gp.creativeScroll * (72 / gp.maxCreativeScroll)));
         for (int i = gp.creativeScroll * 8; i < gp.creativeScroll * 8 + 40; i++) {
-            if (i > 0 && i < Items.items.size())
-                switch (Items.items.get(i).getType()) {
+            if (i > 0 && i < GameItems.getItemsSize())
+                switch (GameItems.getItem(i).getType()) {
                     case 0:
-                        spriter.draw(Assets.blockTex[Items.items.get(i).getTex()],
+                        spriter.draw(Assets.blockTex[GameItems.getItem(i).getTex()],
                                 x + 8 + ((i - gp.creativeScroll * 8) % 8) * 18,
                                 y + 18 + ((i - gp.creativeScroll * 8) / 8) * 18);
                         break;
                     case 1:
-                        spriter.draw(Assets.itemTex[Items.items.get(i).getTex()],
+                        spriter.draw(Assets.itemTex[GameItems.getItem(i).getTex()],
                                 x + 8 + ((i - gp.creativeScroll * 8) % 8) * 18,
                                 y + 18 + ((i - gp.creativeScroll * 8) / 8) * 18);
                         break;
@@ -194,13 +194,13 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         }
         for (int i = 0; i < 9; i++) {
             if (gp.player.inventory[i] > 0)
-                switch (Items.items.get(gp.player.inventory[i]).getType()) {
+                switch (GameItems.getItem(gp.player.inventory[i]).getType()) {
                     case 0:
-                        spriter.draw(Assets.blockTex[Items.items.get(gp.player.inventory[i]).getTex()],
+                        spriter.draw(Assets.blockTex[GameItems.getItem(gp.player.inventory[i]).getTex()],
                                 x + 8 + i * 18, y + Assets.creativeInv.getRegionHeight() - 24);
                         break;
                     case 1:
-                        spriter.draw(Assets.itemTex[Items.items.get(gp.player.inventory[i]).getTex()],
+                        spriter.draw(Assets.itemTex[GameItems.getItem(gp.player.inventory[i]).getTex()],
                                 x + 8 + i * 18, y + Assets.creativeInv.getRegionHeight() - 24);
                         break;
                 }
@@ -218,14 +218,14 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
         spriter.draw(Assets.invBar, getWidth() / 2 - Assets.invBar.getRegionWidth() / 2, 0);
         for (int i = 0; i < 9; i++) {
             if (gp.player.inventory[i] > 0) {
-                switch (Items.items.get(gp.player.inventory[i]).getType()) {
+                switch (GameItems.getItem(gp.player.inventory[i]).getType()) {
                     case 0:
-                        spriter.draw(Assets.blockTex[Items.items.get(gp.player.inventory[i]).getTex()],
+                        spriter.draw(Assets.blockTex[GameItems.getItem(gp.player.inventory[i]).getTex()],
                                 getWidth() / 2 - Assets.invBar.getRegionWidth() / 2 + 3 + i * 20,
                                 3);
                         break;
                     case 1:
-                        spriter.draw(Assets.itemTex[Items.items.get(gp.player.inventory[i]).getTex()],
+                        spriter.draw(Assets.itemTex[GameItems.getItem(gp.player.inventory[i]).getTex()],
                                 getWidth() / 2 - Assets.invBar.getRegionWidth() / 2 + 3 + i * 20,
                                 3);
                         break;
@@ -283,7 +283,7 @@ public class GameRenderer extends Renderer {
             drawString("Y: " + (int) (gp.player.position.y / 16), 0, 20);
             drawString("Mobs: " + gp.mobs.size(), 0, 30);
             drawString("Drops: " + gp.drops.size(), 0, 40);
-            drawString("Block: " + Items.blocks.getKeyAt(gp.world.getForeMap(gp.curX, gp.curY)), 0, 50);
+            drawString("Block: " + GameItems.getBlockKey(gp.world.getForeMap(gp.curX, gp.curY)), 0, 50);
         }
 
         spriter.end();
index 6adac2d5ad1f7bd47b873f25ad832bdd3c927c8a..073c3d56a384df2df41f097a78fbbf195ad6c8bf 100644 (file)
@@ -94,9 +94,9 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void placeToForeground(int x, int y, int value) {
-        if (getForeMap(x, y) == 0 || value == 0 || !Items.blocks.getValueAt(getForeMap(x, y)).coll) {
+        if (getForeMap(x, y) == 0 || value == 0 || !GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).coll) {
             setForeMap(x, y, value);
-        } else if (Items.isSlab(value) && getForeMap(x, y) == value) {
+        } else if (GameItems.isSlab(value) && getForeMap(x, y) == value) {
             placeSlab(x, y, value);
         }
         GameProc.UPD_X = x - 8;
@@ -105,8 +105,8 @@ public class GameWorld {
     }
 
     public void placeToBackground(int x, int y, int value) {
-        if (value == 0 || (getBackMap(x, y) == 0 && Items.blocks.getValueAt(value).coll) &&
-                (!Items.blocks.getValueAt(value).tp || value == 18)) {
+        if (value == 0 || (getBackMap(x, y) == 0 && GameItems.getBlock(value).coll) &&
+                (!GameItems.getBlock(value).tp || value == 18)) {
             setBackMap(x, y, value);
         }
     }
@@ -115,7 +115,7 @@ public class GameWorld {
         int x = 0, y = 0;
         while (true) {
             y++;
-            if (getForeMap(x, y) > 0 && Items.blocks.getValueAt(getForeMap(x, y)).coll) break;
+            if (getForeMap(x, y) > 0 && GameItems.getBlock(getForeMap(x, y)).coll) break;
         }
         x = x * 16 + 4;
         y = y * 16 - 32;
index de841190239a0d541bc3a84c59581017dd789ca5..21b8dd84f6aa63a58e2ad23de84d0b94389d6f2f 100644 (file)
@@ -3,7 +3,7 @@ package ru.deadsoftware.cavecraft.game.mobs;
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.game.Items;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameItems;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.Assets;
 
 public class FallingGravel extends Mob {
@@ -28,7 +28,7 @@ public class FallingGravel extends Mob {
 
     @Override
     public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
-        spriteBatch.draw(Assets.blockTex[Items.blocks.get("gravel").getTex()], x, y);
+        spriteBatch.draw(Assets.blockTex[GameItems.getBlock(11).getTex()], x, y);
     }
 
     @Override
index 8c7661923ec57249a05ed11fa4b76175b0f0763c..b491af5dc7dace59f61af69a0a53ab9b4d5986f4 100644 (file)
@@ -3,7 +3,7 @@ package ru.deadsoftware.cavecraft.game.mobs;
 import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
 import com.badlogic.gdx.math.Rectangle;
 import com.badlogic.gdx.math.Vector2;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.game.Items;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameItems;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.Assets;
 
 public class FallingSand extends Mob {
@@ -28,7 +28,7 @@ public class FallingSand extends Mob {
 
     @Override
     public void draw(SpriteBatch spriteBatch, float x, float y) {
-        spriteBatch.draw(Assets.blockTex[Items.blocks.get("sand").getTex()], x, y);
+        spriteBatch.draw(Assets.blockTex[GameItems.getBlock(10).getTex()], x, y);
     }
 
     @Override
index a1f50e665852aa9d6dd19681da5c423db21939c1..aab04d9b76dde0f683c87a89e202859a523c92ba 100644 (file)
@@ -4,8 +4,8 @@ import com.badlogic.gdx.Gdx;
 import com.badlogic.gdx.utils.Array;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.CaveGame;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.GameScreen;
+import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameItems;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.game.GameSaver;
-import ru.deadsoftware.cavecraft.game.Items;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.menu.objects.Button;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.AppState;
 import ru.deadsoftware.cavecraft.misc.Assets;
@@ -62,7 +62,7 @@ public class MenuRenderer extends Renderer {
         spriter.begin();
         for (int x = 0; x <= getWidth() / 16; x++)
             for (int y = 0; y <= getHeight() / 16; y++) {
-                spriter.draw(Assets.blockTex[Items.blocks.get("dirt").getTex()], x * 16, y * 16);
+                spriter.draw(Assets.blockTex[GameItems.getBlock(3).getTex()], x * 16, y * 16);
                 spriter.draw(Assets.shade, x * 16, y * 16);
             }
         spriter.draw(Assets.gameLogo, getWidth() / 2 - Assets.gameLogo.getWidth() / 2, 0);