DEADSOFTWARE

Add missing funcs for Xash3D. It may never be used, but Xash successfully enables...
authora1batross <a1ba.omarov@gmail.com>
Sun, 23 Aug 2015 18:48:42 +0000 (00:48 +0600)
committera1batross <a1ba.omarov@gmail.com>
Sun, 23 Aug 2015 18:48:42 +0000 (00:48 +0600)
GL/gl.h
nanoWrap.cpp

diff --git a/GL/gl.h b/GL/gl.h
index 5bdc4727b62b6ddfa7d85bd7f175611e310df427..edfc67bfebe723459611f9029f2e719a0b74c414 100644 (file)
--- a/GL/gl.h
+++ b/GL/gl.h
@@ -573,10 +573,10 @@ typedef int GLclampx;
 
 // Vladimir
 #define glVertex2i(x,y) glVertex3f(x,y,0.0)
-#define glTexCoord2d glTexCoord2f
+//#define glTexCoord2d glTexCoord2f
 #define glVertex3d glVertex3f
 //#define glColor4ub(x,y,z,p) glColor4f(x,y,z,p) //nicknekit: wtf???
-#define glFogi glFogf
+//#define glFogi glFogf
 //
 
 void glBegin(GLenum mode);
@@ -673,7 +673,28 @@ void glFrontFace (GLenum mode);
 
 
 //nicknekit: for xash3d
-
+void glGetDoublev( GLenum pname, GLdouble *params);
+void glIndexPointer( GLenum type, GLsizei stride, const GLvoid *pointer );
+void glTexCoord1f( GLfloat s );
+void glTexCoord3f( GLfloat s, GLfloat t, GLfloat r );
+void glTexCoord4f( GLfloat s, GLfloat t, GLfloat r, GLfloat q);
+void glTexGenf( GLenum coord, GLenum pname, GLfloat param );
+void glRasterPos2f( GLfloat x, GLfloat y );
+void glPushAttrib( GLbitfield mask );
+void glPopAttrib( );
+void glLoadMatrixd( GLdouble *m );
+void glMultMatrixd( GLdouble *m );
+void glRotated( GLdouble angle, GLdouble x, GLdouble y, GLdouble z );
+void glScaled( GLdouble x, GLdouble y, GLdouble z);
+void glTranslated( GLdouble x, GLdouble y, GLdouble z );
+void glDrawPixels( GLsizei width, GLsizei height, GLenum format, GLenum type, const GLvoid *pixels );
+GLboolean glIsList( GLuint list );
+void glPixelStoref( GLenum pname, GLfloat param ) ;
+void glCopyTexImage1D( GLenum target, GLint level, GLenum internalFormat, GLint x, GLint y, GLsizei width, GLint border );
+void glCopyTexSubImage1D( GLenum target, GLint level, GLint xoffset, GLint x, GLint y, GLsizei width );
+void glPolygonStipple( const GLubyte *mask );
+void glGetClipPlane( GLenum plane, const GLdouble *equation );
+void glFogi( GLenum pname, GLint param );
 void glColor3ub( GLubyte red, GLubyte green, GLubyte blue);
 void glNormal3fv( const GLfloat *v );
 void glCopyTexImage2D( GLenum target, GLint level, GLenum internalformat, GLint x, GLint y, GLsizei width, GLsizei height, GLint border );
@@ -690,6 +711,19 @@ GLboolean glIsTexture(GLuint texture);
 void glTexGeni( GLenum coord, GLenum pname, GLint param );
 void glTexGenfv( GLenum coord, GLenum pname, const GLfloat *params );
 void glColor4ub( GLubyte red, GLubyte green, GLubyte blue, GLubyte alpha);
+void glTexEnvi( GLenum target, GLenum pname, GLint param );
+void glTexEnvfv( GLenum target, GLenum pname, GLfloat *params );
+void glCopyTexSubImage2D( GLenum target, GLint level, GLint xoffset, GLint yoffset, GLint x, GLint y, GLsizei width, GLsizei height );
+void glGetTexEnviv( GLenum target, GLenum pname, GLint *params );
+void glNormal3f( GLfloat nx, GLfloat ny, GLfloat nz );
+void glGetBooleanv( GLenum pname, GLboolean *params );
+void glNormalPointer( GLenum type, GLsizei stride, const GLvoid *pointer );
+void glIsEnabled( GLenum cap );
+
+
+#ifdef __MULTITEXTURE_SUPPORT__
+void glMultiTexCoord2fARB( GLenum target, GLfloat s, GLfloat t );
+#endif
 
 
 #ifdef __cplusplus
index a30a009de2421771b32292914fa1ae480c96ed7a..b50f348107cf50b49da8dee55043146290d88996 100644 (file)
@@ -1176,6 +1176,91 @@ void glColor3fv( const GLfloat *v )
 
 //-- nicknekit: xash3d funcs --
 
+void glGetDoublev( GLenum pname, GLdouble *params)
+    {
+    glGetFloatv( pname, (GLfloat *)params );
+    }
+    
+void glIndexPointer( GLenum type, GLsizei stride, const GLvoid *pointer ) { }
+void glTexCoord1f( GLfloat s )
+{
+    glTexCoord2f( s, 0 );
+}
+
+void glTexCoord3f( GLfloat s, GLfloat t, GLfloat r )
+{
+    glTexCoord2f( s, t );
+}
+
+void glTexCoord4f( GLfloat s, GLfloat t, GLfloat r, GLfloat q)
+{
+    glTexCoord2f( s, t );
+}
+
+void glTexGenf( GLenum coord, GLenum pname, GLfloat param )
+{
+    
+}
+
+void glRasterPos2f( GLfloat x, GLfloat y ) { }
+
+void glPushAttrib( GLbitfield mask ) { }
+
+void glPopAttrib( ) { }
+
+void glLoadMatrixd( GLdouble *m ) 
+{
+    glLoadMatrixf( (GLfloat *)m);
+}
+
+void glMultMatrixd( GLdouble *m ) 
+{
+    glMultMatrixf( (GLfloat *)m );
+}
+
+void glRotated( GLdouble angle, GLdouble x, GLdouble y, GLdouble z ) 
+{
+    glRotatef( angle, x, y, z );
+}
+
+void glScaled( GLdouble x, GLdouble y, GLdouble z) 
+{
+    glScalef( x, y, z ); 
+}
+
+void glTranslated( GLdouble x, GLdouble y, GLdouble z ) 
+{
+    glTranslatef( x, y, z);
+}
+
+void glDrawPixels( GLsizei width, GLsizei height, GLenum format, GLenum type, const GLvoid *pixels ) { }
+
+GLboolean glIsList( GLuint list ) { }
+
+void glPixelStoref( GLenum pname, GLfloat param ) 
+{
+    glPixelStorei( pname, param ); 
+}
+
+void glCopyTexImage1D( GLenum target, GLint level, GLenum internalFormat, GLint x, GLint y, GLsizei width, GLint border )
+{
+    glCopyTexImage2D( target, level, internalFormat, x, y, width, 0, border );
+}
+
+void glCopyTexSubImage1D( GLenum target, GLint level, GLint xoffset, GLint x, GLint y, GLsizei width ) 
+{
+       glCopyTexSubImage2D( target, level, xoffset, 0, x, y, width, 0 );
+}
+
+void glPolygonStipple( const GLubyte *mask ) { }
+
+void glGetClipPlane( GLenum plane, const GLdouble *equation ) { }
+
+void glFogi( GLenum pname, GLint param ) 
+{
+    glFogf( pname, param );
+}
+
 void glColor4ub( GLubyte red, GLubyte green, GLubyte blue, GLubyte alpha)
     {
     currentVertexAttrib.red = red;
@@ -1248,6 +1333,56 @@ void glTexGenfv( GLenum coord, GLenum pname, const GLfloat *params )
 //for mirrors? not needed for original hl?
 }
 
+void glTexEnvi( GLenum target, GLenum pname, GLint param )
+{
+       FlushOnStateChange();
+       glEsImpl->glTexEnvi( target, pname, param );
+}
+
+void glTexEnvfv( GLenum target, GLenum pname, GLfloat *params )
+{
+       for( ; params; params++ )
+       {
+               glTexEnvf( target, pname, *params );
+       }
+}
+
+void glCopyTexSubImage2D( GLenum target, GLint level, GLint xoffset, GLint yoffset, GLint x, GLint y, GLsizei width, GLsizei height )
+{
+       FlushOnStateChange();
+       glEsImpl->glCopyTexSubImage2D( target, level, xoffset, yoffset, x, y, width, height );
+}
+
+void glGetTexEnviv( GLenum target, GLenum pname, GLint *params )
+{
+       FlushOnStateChange();
+       glEsImpl->glGetTexEnviv( target, pname, params );
+}
+
+void glNormal3f( GLfloat nx, GLfloat ny, GLfloat nz )
+{
+       FlushOnStateChange();
+       glEsImpl->glNormal3f( nx, ny, nz );
+}
+
+void glGetBooleanv( GLenum pname, GLboolean *params )
+{
+       FlushOnStateChange();
+       glEsImpl->glGetBooleanv( pname, params );
+}
+
+void glNormalPointer( GLenum type, GLsizei stride, const GLvoid *pointer )
+{
+       FlushOnStateChange();
+       glEsImpl->glNormalPointer( type, stride, pointer );
+}
+
+void glIsEnabled( GLenum cap )
+{
+       FlushOnStateChange();
+       glEsImpl->glIsEnabled( cap );
+}
+
 //-- --//
 
 void glHint (GLenum target, GLenum mode)
@@ -1727,7 +1862,7 @@ void glColorPointer( GLint size,  GLenum type,  GLsizei stride,  const GLvoid *p
         tmuState0.color_array.type == type &&
         tmuState0.color_array.ptr == pointer)
         {
-        return;
+               return;
         }
     tmuState0.color_array.size = size;
     tmuState0.color_array.stride = stride;
@@ -1748,7 +1883,7 @@ void glClearStencil( GLint s ) {}
 extern "C" void glMultiTexCoord2fARB( GLenum target, GLfloat s, GLfloat t );
 
 void glMultiTexCoord2fARB( GLenum target, GLfloat s, GLfloat t )
-    {
+{
     if (target == GL_TEXTURE0)
         {
         glTexCoord2f(s,t);